Klára Cinerová Čtyřstěžník[DEL: y :DEL] Loď vybavená čtyřmi stěžni, některé [H1] nesly ráhnové plachty, jiné plachty latinské nebo lichoběžníkové [H2] a některé jak latinské, tak lichoběžníkové. První čtyřstěžníky se objevily po křižáckých výpravách, říkalo se jim karaky nebo galeony a byly vybaveny plachtami ráhnovými na předním a hlavním stěžni, latinské plachty měly na křížovém stěžni a na malém posledním stěžni pojmenovaném - stejně jako plachta, kterou nesl – „bonaventura“. V 19. století bychom našli: * Čtyřstěžníky s ráhnovými plachtami, které byly na všech čtyřech stěžních, na křížovém stěžni byla ještě plachta lichoběžníková. * Čtyřstěžňové barky nesoucí na třech stěžních ráhnové plachty, na křížovém stěžni plachtu lichoběžníkovou. Čtyřstěžňové škunery [H3] vybavené lichoběžníkovými plachtami, až na přední stěžeň, který nesl plachty ráhnové. Jana Koppová Čtyřstěžník Loď o čtyřech stěžních, z nichž jedny nesly ráhnové, ostatní zase latinské či šratové plachty[H4] , přičemž některé byly vybaveny zároveň plachtami latinskými i šratovými. První čtyřstěžníky, obchodní karaky i válečné galeony, se objevily v době po křížových výpravách. Byly vybaveny ráhnovými plachtami na příďovém a hlavním stěžni a latinskými plachtami jak na zadním stěžni, tak na posledním, malém stěžni, kterému se říkalo, podle [H5] plachty, kterou nesl, „bonaventura“. V 19. století bychom nalezli: - Čtyřstěžníky s ráhnovými plachtami, nesoucí ráhnové plachty na všech čtyřech stěžních a navíc šratovou plachtu na zadním stěžni. - Čtyřstěžňové barky, nesoucí na prvních třech stěžních ráhnové plachty a na zadním stěžni plachtu šratovou. - Čtyřstěžňové škunery[H6] , vybavené šratovými plachtami na všech stěžních kromě příďového, který byl vybaven plachtami ráhnovými. Tereza Soušková Čtyřstěžník Loď vybavená čtyřmi stěžni, z nichž některé mají ráhnové plachty a jiné plachty trojúhelníkové[H7] , latinského typu, či vratiplachty. Některé lodě [H8] byly vystrojené zároveň plachtami latinskými i vratiplachtami. [INS: P :INS] [INS: rvní čtyřstěžníky :INS] [INS: se objevily :INS] [DEL: V :DEL] [INS: v :INS] období po křížových výpravách [DEL: se objevily :DEL] [DEL: první čtyřstěžníky :DEL] [DEL: , :DEL] [INS: . Šlo o :INS] karaky nebo galeony, vybavené ráhnovými plachtami na předním a hlavním stěžni, dále latinskými plachtami na křížovém stěžni a na posledním malém stěžni, pojmenovaným stejně jako jeho plachta „vratiplachta“.[H9] V 19. století jsme se shledávali s:[H10] • Ráhnovými čtyřstěžníky nesoucími ráhnové plachty na čtyřech [H11] stěžních. Křížový stěžeň nese zároveň i vratiplachtu. • [INS: čtyřstěžňové :INS] [DEL: B :DEL] [INS: b :INS] arky, které mají ráhnové plachty na třech stěžních a vratiplachtu na křížovém stěžni. • Čtyřstěžňovými škunery [H12] vybavenými vratiplachtami, kromě předního stěžně, na kterém jsou napnuté ráhnové plachty. Anna Jančová Čtyřstěžník[DEL: y :DEL] Námořní loď opatřená čtyřmi stěžni, z nichž jedny nesou plachty ráhnové, [DEL: druhé :DEL] [INS: jiné pak :INS] plachty latinské nebo vratiplachty. [INS: Z nich :INS] [DEL: N :DEL] [INS: n :INS] ěkteré jsou přitom osazeny oběma typy plachet – latinskými i vratiplachtami. První čtyřstěžňové plachetnice, t[INS: zv :INS] [DEL: j :DEL] . [H13] karaky a galeony, se objevily po křížových výpravách. Oplachtění bylo tvořeno ráhnovými plachtami připevněnými na stěžeň přední a hlavní a dále plachtami latinskými uchycenými na křížový stěžeň a na stěžeň poslední, nejmenší, nazývaný stejně jako jeho plachta „bonaventura“. V 19. století se používaly: * čtyřstěžňové lodě ráhnové opatřené ráhnovými plachtami na všech čtyřech stěžních; křížový stěžen byl osazen i vratiplachtou, * čtyřstěžňové barky se třemi stěžni osazenými pomocí [H14] ráhnových plachet a křížovým stěžnem nesoucím vratiplachtu, * čtyřstěžňové goelety[H15] , u nichž bylo oplachtění provedeno vratiplachtami, vyjma předního stěžně osazeného plachtami ráhnovými. Žofia Kuníková Čtyřstěžník Námořní loď opatřen[INS: á :INS] [DEL: a :DEL] čtyřmi stěžni, z nichž některé byly vybaveny plachtami ráhnovými, jiné latinskými (třícípými) nebo vratiplachtami (lichoběžníkovými), [H16] a některé latinskými i vratiplachtami najednou. První čtyřstěžníky, karaky či galeony, se objevili [H17] po křížových výpravách ; opatřeny byly ráhnovými plachtami na příďovém a hlavním stěžni, latinskými na besanu a posledním malým stěžněm, nazývaným[H18] , stejně jako jeho plachta, „bonaventura“. V 19. století nacházíme: - Čtyřstěžníky mající [H19] ráhnové plachty na všech čtyřech stěžních, přičemž besan měl navíc i jednu [H20] vratiplachtu. - Barky mající ráhnové plachty na třech stěžních a jednu [H21] vratiplachtu na besanu. - Škunery opatřen[INS: é :INS] [DEL: y :DEL] lichoběžníkovými vratiplachtami[DEL: , :DEL] kromě příďového stěžně, který měl plachty ráhnové. Sofie Ferklová Čtyřstěžňová plachetnice Námořní loď vybavená čtyřmi stěžni, z nichž některé nesou ráhnové plachty a jiné plachty latinské nebo vratiplachty. Na některých stěžních mohou být připevněny [DEL: zároveň :DEL] latinské plachty a vratiplachty[INS: zároveň :INS] . První čtyřstěžníky se objevily po křížových výpravách. Byly to karaky nebo galeony, které mají ráhnové plachty na předním a na hlavním stěžni a latinské plachty na křížovém stěžni i na [DEL: tom :DEL] posledním, nejmenším, který se, stejně jako na něm zavěšená plachta, nazývá bonaventura. V 19. století se užívalo těchto typů čtyřstěžníků: - Čtyřstěžňová fregata[H22] , která má na všech čtyřech stěžních zavěšeny ráhnové plachty a na křížovém stěžni také vratiplachtu. - Čtyřstěžňový bark, který má ráhnové plachty na třech stěžních; křížový stěžeň je vybaven pouze vratiplachtou. - Čtyřstěžňový škuner[H23] , který je vybaven vratiplachtami na třech stěžních s výjimkou předního stěžně, který nese ráhnové plachty. Iva Kubíčková Čtyřstěžník Námořní plavidlo vystrojené čtyřmi stěžni, z nichž některé nesou pravoúhlé [H24] plachty a zbývající [DEL: stěžně :DEL] nesou trojcípé nebo čtverhranné asymetrické plachty[H25] , [INS: přičemž :INS] někdy jsou vybaveny oběma typy plachet najednou. [INS: První čtyřstěžníky se objevily p :INS] [DEL: P :DEL] o křížových výpravách [DEL: se objevily první čtyřstěžníky :DEL] [INS: ; šlo o[DEL: , :DEL] karaky nebo galeony, vystrojené pravoúhlými :INS] [H26] plachtami umístěnými na předním a hlavním stěžni, trojcípými plachtami na křížových stěžních [H27] a na posledním malém stěžni pojmenovaném po [H28] stejnojmenné plachtě „Bonaventura“. V 19. století existovaly: · Plachetnice vybavené čtyřmi stěžni s pravoúhlými plachtami[H29] , [INS: a na křížovém stěžni :INS] rovněž i čtverhrannou plachtou[DEL: na křížovém stěžni :DEL] . · Barky nesoucí na třech stěžních pravoúhlé plachty a na křížovém stěžni čtverhranné plachty. Škunery [H30] se čtyřmi stěžni vystrojenými čtverhrannými plachtami kromě předního stěžně s pravoúhlými plachtami. Jiří Toman Čtyřštěžníky Námořní plavidla osazená čtyřmi stěžni. Některé byly vystrojeny ráhnovými plachtami, jiné zase vratiplachtami či latinskými plachtami (a některé i oběma typy plachet najednou). První čtyřstěžníky, a to karaky a galeony, se objevily [DEL: až :DEL] po křížových výpravách. Tyto lodě měly ráhnové plachty na předním a hlavním stěžni a latinské plachty na besanu a bonaventuře (posledním menším stěžni nazývaném stejně jako plachta na něm). V 19. století nacházíme: · Čtyřstěžníky s příčnými plachtami[H31] , u nichž jsou všechny čtyři stěžně vystrojeny ráhnovými plachtami a besan má zároveň i vratiplachtu. · Čtyřstěžňové barky, u nichž jsou ráhnové plachty na třech stěžních a besan má jednu [H32] vratiplachtu. Čtyřstěžňové škunery[H33] , které jsou vybaveny vratiplachtami, kromě předního stěžně, na kterém jsou ráhnové plachty. Anna Vojtová Čtyřstěžník Plachetnice vybavená čtyřmi stěžni, [DEL: některými :DEL] [INS: přičemž některé nesly... :INS] se čtvercovými ráhnovými plachtami, jinými s trojúhelníkovými latinskými nebo lichoběžníkovými [H34] trapézovými plachtami. Některé plachetnice [H35] jsou vybaveny zároveň plachtami latinskými i trapézovými. První plachetnice se čtyřmi stěžni (karaky či galeony) se objevily po křížových výpravách a byly opatřeny čtvercovými ráhnovými plachtami na předním a na hlavním stěžni a latinskými plachtami na zadním a také na nejkratším zadním stěžni, nazývaném podle jeho plachty [H36] „bonaventura“. V XIX. století rozlišujeme * Klipry[H37] , vybavené čtvercovými plachtami na všech čtyřech stěžních; zadní stěžeň může mít též plachtu trapézovou. * Barky, mající čtvercové plachty na prvních třech stěžních a lichoběžníkovou vratiplachtu na zadním stěžni. * Škunery[H38] , opatřené lichoběžníkovými vratiplachtami na všech stěžních kromě předního stěžně vybaveného plachtou čtvercovou. Tereza Sekaninová Čtyřstěžník Loď vybavená čtyřmi stěžni, [DEL: na jedněch :DEL] [INS: z nichž na některých :INS] [INS: [H39] :INS] [INS: :INS] ráhnové plachty, na druhých latinské plachty nebo vratiplachty[DEL: , :DEL] [INS: ; :INS] některé mají zároveň latinské plachty i vratiplachty. [INS: První čtyřstěžníky (karaky a galeony) se objevily p :INS] [DEL: P :DEL] o skončení křížových výprav[INS: . Byly :INS] [DEL: se objevily první čtyřstěžníky (karaky a galeony) :DEL] opatřené ráhnovými plachtami na příďovém a hlavním stěžni a latinskými plachtami na záďovém [H40] stěžni a na posledním malém stěžni naz[INS: ý :INS] vaném, stejně jako jeho plachta, „bonaventura“. V 19. století bylo možné spatřit: • Čtyřstěžňové plachetnice s ráhnovými plachtami na všech stěžních, záďový stěžeň měl rovněž vratiplachtu. • Čtyřstěžňové barky s ráhnovými plachtami na třech stěžních, záďový stěžeň nesl vratiplachtu. • Čtyřstěžňové škunery [H41] vybavené vratiplachtou[H42] , vyjma záďového [H43] stěžně, který byl vybaven ráhnovými plachtami Renata Klimešová Čtyřstěžník[DEL: y :DEL] Loď [DEL: je :DEL] [H44] vybavená čtyřmi stěžni, z nichž některé nesou čtvercové [H45] plachty, jiné plachty trojúhelníkové nebo plachty ve tvaru trapézu. Existují tak[INS: é :INS] [DEL: y :DEL] čtyřstěžníky [H46] nesoucí zároveň trojúhelníkové plachty a plachty ve tvaru trapézu. První čtyřstěžníky se objevily po křížových výpravách. Na předním a hlavním stěžni měly plachty čtvercové, [DEL: dále :DEL] trojúhelníkové [INS: pak :INS] na zadním stěžni a na posledním malém stěžni nesoucím stejný název jako jeho plachta – „bonaventure“. V 19. století se objevovaly: · Čtvercové čtyřstěžníky [H47] nesoucí plachty ve tvaru čtverce na čtyřech [H48] stěžních, [INS: přičemž :INS] zadní stěžeň nes[INS: l :INS] [DEL: oucí :DEL] rovněž plachtu ve tvaru trapézu. · Čtyřstěžníky nesoucí čtvercové plachty na třech stěžních[INS: ; :INS] [DEL: , :DEL] zadní stěžeň nes[INS: l :INS] [DEL: oucí :DEL] plachtu ve tvaru trapézu. · Čtyřstěžníky se štíhlými plachtami[H49] , které byly vybaveny plachtami ve tvaru trapéze, kromě předního stěžně, vybaveného čtvercovými plachtami. Dominika Volfová Čtyřstěžník Námořní loď vybavena čtyřmi stěžni, jež nesou buď plachty ráhnové, latinské, nebo vratiplachty, některé stěžně mají zároveň jak plachty latinské, tak vratiplachty. První čtyřstěžníky, karaky nebo galeony[INS: , :INS] se objevily po křížových výpravách. Na předním i hlavním stěžni [DEL: jsou :DEL] [INS: měly :INS] ráhnové plachty, [DEL: latinské plachty :DEL] [DEL: jsou :DEL] na zadním stěžni i na posledním malém stěžni pojmenovaným [H50] po své plachtě [H51] „bonaventura“[DEL: . :DEL] [INS: pak byly latinské plachty. :INS] V 19. století se objevovaly: * Čtyřstěžníky s ráhnovými plachtami na všech čtyřech stěžních, zadní stěžeň je vybaven i vratiplachtou. * Čtyřstěžňové barky s ráhnovými plachtami na třech stěžních, na zadním stěžni je vratiplachta. Čtyřstěžňové škunery [H52] vybaven[INS: é :INS] [DEL: y :DEL] vratiplachtami, vyjma přední stěžeň, který nese ráhnové plachty. Vendula Halaštová Čtyřstěžník[DEL: y :DEL] Plně oplachtěná loď se čtyřmi stěžni, z nichž první dva nesou plachty ráhnové a další dva [H53] nesou plachty latinské nebo vratiplachty. Některé lodě tohoto typu [H54] mají latinské plachty i vratiplachty. První čtyřstěžníky se objevují po křížových výpravách. Jedná se o karaky či galeony, vystrojené ráhnovou plachtou [H55] na předním a na hlavním stěžni a latinskou plachtou na dalších dvou stěžních, zadním a posledním menším stěžni, který se stejně jako plachta nazývá „bonaventura“. V 19. století rozlišujeme: * Čtyřstěžníky s převahou ráhnových plachet, které se nachází na všech čtyřech stěžních[INS: ; :INS] [DEL: , :DEL] zadní stěžeň nese navíc vratiplachtu. * Čtyřstěžňové barky, kde jsou na třech stěžních upevněny plachty ráhnové, pouze na zadním stěžni je vratiplachta. * Čtyřstěžňové škunery [H56] vybavené vratiplachtami kromě předního stěžně, který nese plachtu ráhnovou. Tereza Kubíčková Čtyřstěžník[DEL: y :DEL] [DEL: Jde o z :DEL] [INS: Z :INS] ámořsk[INS: á :INS] [DEL: é :DEL] lo[INS: ď :INS] [DEL: dě :DEL] se čtyřmi stořáry[H57] , které nesou trapézové plachty [H58] a latinské plachty nebo vratiplachty. Některé čtyřstěžníky [H59] pak mají jak plachty latinské, tak vratiplachty.. První čtyřstěžníky se objevují po křížových výpravách. Jsou to obchodní nebo bitevní lodě typu karak nebo galeona. Mají trapézové plachty na hlavním a předním stěžni a latinské plachty na zadním stěžni nebo na malém [DEL: zadním :DEL] [INS: posledním :INS] stěžni, který se, stejně jako jeho plachta, nazývá bonaventura. V 19. století se objevují: Briga [H60] je [H61] plachetnice s trapézovými plachtami na čtyřech [H62] stožárech, zadní stožár nese také vratiplachtu. Bark Bark je typ čtyřstěžníku s trapézovými[H63] na třech stěžních a s vratiplachtou na zadním malém stožárem.[H64] Škuner [H65] je čtyřstěžník, který má vratiplachty, pouze hlavní stožár nese plachtu trapézovou. Kateřina Volfová Čtyřstěžník Plavidlo se čtyřmi stěžni, z nichž některé byly osazeny ráhnovými plachtami, ostatní pak plachtami latinskými nebo podélnými[H66] . Oplachtění určitých stěžňů bylo i kombinované [INS: – byly vystrojeny :INS] jak plachtami latinskými tak podélnými. Poprvé se čtyřstěžníky [INS: – :INS] [DEL: jako :DEL] karaky a galeony[INS: – :INS] objevily po křížových výpravách. Na předním a hlavním stěžni nesly ráhnové plachty, křížový a poslední menší stěžeň pojmenovaný bonaventura [H67] byly vystrojeny plachtami latinskými. V 19. století existoval: Plnoplachetník[H68] , jehož čtyři [H69] stěžně byly vystrojené ráhnovými plachtami, zadní stěžeň pak ještě podélnými plachtami. Čtyřstěžňový bark, jehož tři stěžně byly osazeny ráhnovými plachtami, čtvrtý plachtami podélnými. Čtyřstěžňový škuner [H70] vystrojený převážně podélnými plachtami, přední stěžeň byl ale osazený plachtami ráhnovými. Klára Vrbová Čtyřstěžník Námořní loď vystrojená čtyřmi stěžni, z nichž jedny nesou plachtu ráhnovou, druhé plachty latinské či vratiplachty[H71] . Některé lodě [H72] jsou vystrojeny jak plachtami latinskými, tak i vratiplachtami. [INS: První čtyřstěžníky se objevily :INS] [DEL: P :DEL] [INS: p :INS] o skončení křižáckých výprav [DEL: se objevily první čtyřstěžníky :DEL] [INS: . Šlo o :INS] [DEL: , :DEL] karaky či galeony, vystrojené ráhnovými plachtami na příd[INS: ˇ :INS] ovém a hlavním stěžni[INS: a :INS] [DEL: , :DEL] latinskými plachtami na křížovém a posledním menším stěžni pojmenovaném stejně jako jeho plachta „bonaventura“. V 19. století se objevovaly: * Čtyřstěžňové plachetnice[H73] , které nesly ráhnové plachty na všech čtyřech stěžních a na křížovém taktéž vratiplachtu. * Čtyřstěžňové barky nesoucí ráhnové plachty na třech stěžních a vratiplachtu na stěžni křížovém. * Čtyřstěžňové škunery [H74] celé vystrojené vratiplachtami, až na příďový stěžeň, který je vystrojen plachtami ráhnovými. * Adéla Nesrstová Čtyřstěžníky Námořní loď se čtyřmi stěžni, z nichž jeden nese čtvercovou [H75] plachtu a ostatní plachty latinské nebo podélné[H76] .[H77] Některé [H78] však mají jak plachty latinské, tak podélné. [INS: První čtyřstěžníky se objevují p :INS] [DEL: P :DEL] o období křižáckých válek [DEL: se objevují první čtyřstěžníky: :DEL] [INS: . Jde o :INS] karaky nebo galiony[INS: , které :INS] [DEL: . Ty :DEL] měly na příďovém a hlavním stěžni čtvercové plachty, latinské plachty pak na zadním stěžni a na posledním stěžni byla plachta, která se jmenovala „ bonaventure“.[H79] V 19. století se objevují: * Čtyřhranné čtyřstěžníky [H80] nesly čtvercové plachty na všech čtyřech stěžních a někdy na zadním stěžni podélnou plachtu. * Čtyřstěžnové bárky měly na třech stěžních čtvercové plachty a na zadním stěžni [DEL: visela :DEL] [INS: byla napnuta :INS] podélná plachta. * Škunerové [H81] čtyřstěžníky,[INS: které měly :INS] kromě předního stěžně, který nesl plachtu čtvercovou, [DEL: měly :DEL] plachty podélné. Tereza Heczková Čtyřstěžník Námořní plavidlo se čtyřmi stěžny[H82] , z nichž jedny nesly ráhnové plachty, jiné [H83] latinské nebo lugrové [H84] plachty, a některé byly oplachtěny jak plachtami latinskými, tak i lugrovými. První čtyřstěžníky se objevily po kř[INS: i :INS] [DEL: í :DEL] žáckých výpravách[DEL: , :DEL] [INS: . Šlo o :INS] karaky a galeony, jejich[INS: ž :INS] přední a hlavní stěžeň byl oplachtěný ráhnovými plachtami, na křížovém a na posledním malém stěžni, pojmenovaném [INS: stejně :INS] jako jeho plachta „bonaventura“, byly plachty latinské. V 19. století nalézáme: • Čtyřstěžník typu plnoplachetník[H85] , jehož čtyři stěžně nesou ráhnové plachty a na křížovém stěžni je [DEL: zavěšena :DEL] [INS: napnuta :INS] navíc i lugrová plachta. • Čtyřstěžník typu bark, [DEL: jehož :DEL] [INS: u nějž :INS] tři stěžně nesou ráhnové plachty a na křížovém stěžni je [DEL: zavěšena :DEL] [INS: napnuta :INS] lugrová plachta. • Čtyřstěžník typu škuner, oplachtěný lugrovými plachtami, jen na předním stěžni je [DEL: zavěšena :DEL] [INS: napnuta :INS] ráhnová plachta. ________________________________ [H1]k čemu se vztahuje? [H2]je pro „voile aurique“ charakteristický pouze tvar? [H3]jaké jsou charakteristické rysy škuneru, pokud jde o oplachtění? [H4]z čeho vychází tento překlad? [H5]je jisté, že se stěžeň jmenuje podle plachty? [H6]jaké jsou charakteristické rysy škuneru, pokud jde o oplachtění? [H7]není to nadbytečné? [H8]pozor! [H9]stěžeň se těžko jmenoval „vratiplachta“ [H10]když už, tak podmiňovací způsob jako u kolegyň výše; lépe ale neosobní konstrukci [H11]jakou funkci zde má určitý člen? [H12]viz otázku výše [H13]„tj.“ by signalizovalo, že už čtenář ví, že tyto dva typy byly nejstarší; to však nelze předpokládat [H14]osazený + 7. pád [H15]z čeho vychází tento překlad? [H16]nejsou ta upřesnění v závorkách nadbytečná? [H17]!!! [H18]pozor na pád! [H19]lépe nějak jinak, bez příčestí přítomného [H20]„une“ bych interpretoval spíše jako neurčitý člen, a proto zde ten údaj množství vynechal [H21]viz výše – a viz též vyobrazení „le quatre-mât barque Sedov“ u zdrojového textu, kde jsou vratiplachty dvě [H22]jaké jsou charakteristické rysy fregaty? [H23]viz otázka výše u kolegyň [H24]z čeho vychází tento překlad? [H25]je tímto popisem vyčerpán celý sémém daných pojmů? [H26]z čeho vychází tento překlad: [H27]proč zde plurál? [H28]víme, že se stěžeň jmenoval po plachtě? [H29]to, že je na stěžni nějaký typ plachty, není jeho imanentní vlastnost; proto lépe něco jako „které měly na všech čtyřech stěžních...“ [H30]viz výše u kolegyň [H31]viz též vyobrazení „le quatre-mât barque Sedov“ u zdrojového textu, kde jsou vratiplachty dvě [H32]„une“ bych interpretoval spíše jako neurčitý člen, a proto zde ten údaj množství vynechal; viz též vyobrazení „le quatre-mât barque Sedov“ u zdrojového textu, kde jsou vratiplachty dvě [H33]viz otázku výše u kolegyň [H34]jsou zde ta označení tvaru nezbytná? jsou ráhnové plachty skutečně čtvercové? co to je „trapèze“? [H35]pozor! [H36]viz otázka výše u kolegyň [H37]jaké jsou charakteristické znaky klipru? [H38]viz otázku výše u kolegyň [H39]chybí sloveso! [H40]z čeho vychází tento překlad? [H41]viz výše u kolegyň [H42]jen jednou? [H43]pozor! [H44]jde o definici [H45]z čeho vycházejí tyto překlady typů plachet? [H46]pozor!!! [H47]jako že by celá loď měla tvar čtverce? [H48]jakou platnost zde má určitý člen? [H49]z čeho vyhází tento překlad? [H50]!!! [H51]viz výše u kolegyň [H52]viz výše u kolegyň [H53]z následujícího textu však vyplývá, že toto nevyčerpává všechny případy [H54]pozor! [H55]lépe do pl. [H56]viz výše u kolegyň [H57]„stožár“ je něco jiného [H58]z čeho vychází tento překlad? [H59]pozor! [H60]jaké jsou charakteristické znaky brigy? [H61]toto nemají být útvary na úrovni hlavní věty [H62]jaká je zde platnost určitého členu? [H63]čím? [H64]!!! [H65]viz výše u kolegyň [H66]z čeho vychází tento překlad? [H67]chybí informace o té jeho plachtě [H68]z čeho vychází tento překlad? [H69]jakou platnost zde má určitý člen? [H70]viz výše u kolegyň [H71]a co ten typ v první odrážce, kde ráhnové plachty nesou všechny čtyři stěžně? [H72]pozor! [H73]takto by ale bylo možno nazvat všechny čtyřstěžníky [H74]viz výše u kolegyň [H75]z čeho vychází tento překlad? [H76]z čeho vychází tento překlad? [H77]takto to ovšem, jak vyplývá z dalšího textu, platí jen někdy [H78]k čemu se vztahuje? [H79]chybí část informace; do jaké skupiny plachet tato plachta spadala? [H80]jak může být loď „čtyřhranná“? [H81]viz výše u kolegyň [H82]!!! [H83]nemohly nést některý typ plachet všechny stěžně? [H84]jaké jsou charakteristické rysy lugrové plachty? [H85]z čeho vychází tento překlad?