11 Na co se vztahuje metafora „jehla v kupce sena“, jak ji používá Arie Verhagen v "Achter het Nederlands"? Na generativní jazykovědu. Na informační technologie. Na korpusový výzkum. 12 Jaký má Arie Verhagen názor na “nový korpusový výzkum”, tedy na fakt, že korpusový výzkum znovu získává na významu? Je to podle něj v podstatě pozitivní vývoj. Je rozhodným odpůrcem tohoto vývoje. Staví se k tomuto vývoji velmi skepticky. 13 Co říká Arie Verhagen o kauzálních pomocných slovesech „doen“ a „laten“? „Laten“ se používá výlučně v souvislosti s lidmi a „doen“ pouze v souvislosti s věcmi. „Laten“ se používá k označení relativně komplexních a „doen“ k vyjádření relativně jednoduchých příčinných vztahů. Mezi „doen“ a „laten“ neexistuje jasný rozdíl. 14 Co plyne z eseje Arie Verhagena "Achter het Nederlands"? Že se interpretace nikdy nemůže zakládat pouze na jazykovědném rozboru významu slov, z nichž sestává věta. Pozornost je nutno věnovat také kontextu a (znalosti) pozadí. Že je interpretace vždy subjektivní; teprve čtenář připisuje větě nebo textu určitý význam. Že věta respektive text mohou být dobře interpretovány jedině tehdy, když nastolují alespoň dva mentální prostory. 15 Jaká je kritika Dirka de Geesta ohledně zacházení s válečnou minulostí v dějepiseckých esejistických textech? Že se v nich hovoří pouze o biografických údajích některých historických postav, a nikoliv o klíčových událostech, které se udály během druhé světové války. Že jsou klíčové události války často potlačovány a zamlčovány. 16 Jakou roli hraje podle Dirka de Geesta Druhá světová válka v dějinách literatury? Dějiny literatury jí věnují stejnou pozornost jako na meziválečné období a na literární hnutí Padesátníků (de Vijftigers). Dějiny literatury jí věnují zvláštní pozornost, již proto, že tato událost zanechala ve světě literatury výrazné stopy. Dějiny literatury v podstatě ignorují skutečnost, že k druhé světové válce došlo. Top of Form 17 Dirk de Geest zmiňuje několik autorů a teoretiků, kteří se během druhé světové války dopustili kolaborace. Jmenujte jednoho z nich. (křestní jméno, příjmení, velké písmeno na začátku jmen, oddělte mezerou) Bottom of Form 18 Jaký je pohled Dirka de Geesta na způsob, jakým literární věda nakládá s literární produkcí a kritikou ve Flandrech během druhé světové války? Domnívá se, že je stále ještě třeba provést vyčerpávající a reprezentativní studii vlámského literárního života během druhé světové války. Je v podstatě spokojen s tím, jak literární věda tato témata zpracovala. Domnívá se, že podobné úsilí může jedině ztroskotat. 19 Jakou kritiku nabízí Dirk de Geest vzhledem k tradičním dějinám literatury obecně? Že selekce, které jsou v nich prováděny nejdou zpravidla dostatečně fundované ani zdůvodněné. Že dochází k redukcím, ačkoli pozornost si zaslouží každý autor. Že je příliš málo kanonizovaných textů. 20 Jaký výzkumný přístup při tvorbě dějin literatury prosazuje Dirk de Geest? Prosazuje esencialistický přístup, při němž jsou zkoumány základní věci, jako například podstata a ohraničení literatury. Prosazuje funkcionalisticky-systemický přístup, při němž se literární systém („diskurs“) zkoumá i z kontextuálního a komunikativního hlediska. Prosazuje literárně-historický přístup, díky němuž neupadnou v zapomnění ani autoři a jejich díla z dřívějších období (například z doby druhé světové války).