Iva …v PL pro poruchy příjmu potravy: mentální bulimie 18 let Ter.: "Co mi o sobě chcete říct?" ---- …mnohokrát se stěhovala, nyní žije s matkou a mladším bratrem; rodiče se rozvedli, když Ivě bylo 9 let; když jí bylo 14 let, otec zemřel Sch.: ZŠ: premiantka třídy, všemožné kroužky SŠ = gymnázium; na konci prváku začala zvracet (asi dva roky zpět) a hodně kouřit a pít tent. sui (3x) strašně nerada jezdí k prarodičům z matčiny strany (s druhými se skoro vůbec nevídá) Průběh sezení: setkávání každý den po dobu 12 dnů v rámci Iviny hospitalizace; Iva vždy přichází včas - dle předchozí domluvy; Scénotest: I. Sezení Zadání: standard Obr. 1: Já - nyní Postup výstavby scény: židle (vzala do rukou i psa, ale odložila) -- f. matky posadila na židli (LZ) -- vedle ní posadila dva muže (O, D); (PP= pravá přední část scény) pes, muž, žena, chlapec, služka, babička -- posléze přendala služku s miminkem na LZ (levou zadní část scény); (LP): záchod a uhlopříčně od něj vlak směrem ke kytičkám. Interpretace: vytvořila svou stávající situaci, sama neví proč, vpravo vepředu je Ivina rodina (pes, otec, matka, bratr a babička); vzadu vlevo je Iva na židli v léčebně (tam, kde je nyní); záchod je její současný problém = zvracení; vlak je předěl mezi nemocnicí a rodinou; kytičky jsou to, jak by to mělo potom vypadat II. sezení: "Postavte libovolnou scénu - cokoli co chcete." - léčebna, vztahy mezi lidmi. Obr. 2: Léčebna nyní - fajn - bez IF (Ivy) Obr. 3: Léčebna nyní - fajn - s IF (Ivou) Obr. 4: Léčebna po osmi týdnech - cesta domu Obr. 5: Pobyt doma - po jisté době - spontánní scéna Obr. 6: Míša = kamarádka. Komentář: Sezení s Ivou proběhlo celkem 12x. V průběhu všech sezení jsem vnímal vysokou dynamiku procesu. Sezení byla orientována především diagnosticky s přihlédnutím k možnému terapeutickému působení. Diagnostika byla orientována na oblasti Iviny osobnosti, ze kterých vychází problémové chování, které ji začíná ohrožovat na životě, na oblast vztahovou - v širší rodině i mezi přáteli, a případně na nalezení dosud "neotevřených dveří". V jednom ze sezení jsme se dotkli přímo okruhu její závislosti, s nímž bylo dále pracováno formou psychodramatu ve dvou - přehrávání scény v ordinaci "verbálně naživo". Z důvodu časové omezenosti výzkumného pobytu v PL KM jsem přenechal další péči o Ivu místní psycholožce, se kterou jsme probrali průběh jednotlivých sezení i jejich výstupy a shledali je užitečnými pro další Ivin vývoj.