Psychologické charakteristiky filmových postav Kolokvium: získání minimálně 30 bodů Charakteristika postavy: celkem 25 bodů - odborná esej – vlastní myšlenky podložené odbornou literaturou. Jedná se o odbornou práci na akademické úrovni. Vyberte si prosím jednu postavu z filmu, který jste tento semestr na semináři viděli a pokuste se toho člověka popsat z psychologického hlediska (kognice, emoce, motivace, sociální začlenění, pokud se ve filmu vyskytne duševní onemocnění, můžete se pokusit i o diagnózu). Nemusí se jednat o hlavní postavu filmu, dbejte ale na to, abyste měli dostatek informací – tzn.nedomýšleli si něco, co ve filmu vidět není. Dodáváme, že není třeba, abyste měli stejný názor jako my, to není jedno z kritérií hodnocení. Odlišným názorům se nebráníme, neopak je vítáme a jsme otevřené diskuzi. Body: - formální hledisko - úprava – hlavička nebo titulní strana 1 - gramatika 2 - citace (podle APA) 3 - literatura (počet zdrojů a jejich adekvátnost, použití v textu, min. 4) 2 - rozsah (1 normostrana = 1800 znaků a mezer, 2 normostrany, tedy cca 3600 znaků) 2 0-nad 400 znaků (plus i minus) 1-dodržení plus minis do 400 znaků 2-dodržení plus minus 100 znaků - do 20 % citované zdroje (není to teoretická práce, chceme vlastní myšlenky) 1 - obsahové hledisko - systematičnost, smysluplnost (struktura textu, induktivní postup – od příznaků k diagnóze a obecným závěrům) 4 - hloubka myšlenek a zamyšlení (úvahy – tvoření hypotéz) 5 - teoretické zakotvení (psychologie osobnosti, obecná, psychopatologie, sociální, příp. klinická psychologie) – práce s pojmy, teminologie (vědět, co znamenají jednotlivé pojmy a používat je konzistentně) 5 Skupinová činnost: celkem 25 bodů Skupinový projekt – organizace jednoho semináře pro ostatní. Berte to jako možnost si něco vyzkoušet, v bezpečném prostředí mezi studenty, které baví filmy, nebudeme se nikomu smát, nikoho necheme nervovat, ani tréma nevadí. Cílem je naučit se hlídat si a pracovat s časem, prezentovat, poznat se, jak reaguji před publikem,každý máme rezervy, je fajn vědět, kde jsou naše hranice a limity, abychom je mohli posouvat a překonávat. Pravděpodobná struktura hodiny (i když samozřejmě nás můžete překvapit, novým, originálním přístupem.) 1) část před filmem - bude film ten a ten, je o tom, zaměřte se na, zkuste si odpovědět na otázky... Můžete například ostatním mailem před seminářem zadat nastudování toho a toho tématu... sehnání literatury... (Pokud budete chtít něco ostatním napsat, pošlete hotový dopis mě a já ho obratem rozešlu 144972@mail.muni.cz) 2) promítání vlastního filmu 3) část po filmu - prezentace – klíčové okamžiky, filmové zpracování, rozbory postav... záleží na vás jak to pojmete - diskuze - naše zhodnocení – zpětná vazba (cca 5 min) Body - celková organizace - práce s časem (spočítejte si, jak dlouho uvádět film, tak aby zbyl čas na prezentaci, diskuzi a na film samotný) 5 - zapojování jednotlivých lidí 2 - úvod (kvalitna přípravy) 3 - prezentace - obsahová stránka 8 - psychologické momenty - klíčové okamžiky – vytyčení - otázky, na které si odpovědět při filmu (základ pro diskuzi) - charakteristiky postav – nastínění - formální stránka 2 - diskuze 5 - rozpoutání a vedení - (formální stránka, připravenost na různé dotazy – základní teoretické poznatky o problematice ve filmu) Ještě jednou zdůrazňujeme, že jde o to si toto vše vyzkoušet, získat zpětnou vazbu na své práce a hlavně se tento semestr něco málo naučit a hodně se pobavit. Přejeme vám příjemné zážitky při sledování vybraných filmů i jinde, S pozdravem Katka Bartosova, Markéta Kukaňová, Petra Léblová.