Sociální  média  -­‐  teorie  a  praxe:  Adam  Zbiejczuk  (StuNoMe  UISK  FF  UK) Sociální  média  -­‐  teorie  a  praxe   (VIKMB25)  -­‐  part  IV. Mgr.  Adam  Zbiejczuk Sociální  média  -­‐  teorie  a  praxe:  Adam  Zbiejczuk  (StuNoMe  UISK  FF  UK) Monitorování  sociálních  síL Je  třeba  nejprve   naslouchat  -­‐  a  podle   toho  se  teprve   ak>vně  zapojit  do   konverzace! Zjistěte,  co  si  o  vás   myslí  -­‐  baví  se  o  vás   tak  jako  tak,  ať  se   baví  s  vámi. Customer  care,  PR,   HR,  sales  (a  taky   marke>ng). Sociální  média  -­‐  teorie  a  praxe:  Adam  Zbiejczuk  (StuNoMe  UISK  FF  UK) Jak  s  monitoringem  začít? Nemusí  to  stát  ani  korunu: Google!  (Google  Alerts  +  Google  Reader) ...  Google  hacking?  :)   také  Google  Trends  (a  další  Google  Labs  věci) TwiVer?  Klábosení.cz!  (také  vyhledávání  v  profilech,   wordcloudy,  influenceři,  žebříčky) Facebook?  Zkuste  ZoomSphere  (ex  Fejsbucek). Zprávy?  Google  News  nebo  PrávěDnes.cz V  zahraničí  je  toho...  spousta! Tip  pro  osobní  využia:  Rappor>ve  :) Sociální  média  -­‐  teorie  a  praxe:  Adam  Zbiejczuk  (StuNoMe  UISK  FF  UK) Jaké  jsou  problémy  monitoringu? A  proč  se  do  něj  vyplaa  investovat... Je  toho  moc! Je  třeba  sledovat  domácí  zdroje  i  mezinárodní  sítě Zahraniční  nástroje  neznají  lokální  trh  a  neporadí  si  s   češ>nou  (skloňování,  diakri>ka)  -­‐  a  obvykle  nejdou   jednoduše  upravit Problém  s  analýzou  sen>mentu  -­‐  jak  to  vlastně  lidi  myslí? Nejde  jen  o  sarkasmus  -­‐  často  jsou  informace  nejednoznačné   -­‐  Josef  Šlerka:  O  sen>ment  analýze  bez  sen>mentu Závislost  na  službách  (API)  třeach  stran... Neschopnost  správně  vyhodno>t  data  a  pracovat  s  nimi Sociální  média  -­‐  teorie  a  praxe:  Adam  Zbiejczuk  (StuNoMe  UISK  FF  UK) Na  začátku  nebylo  nic... Dnes:  u  nás  trend,  v  zahraničí   nutnost! Trend  roku  2011:  obrázky  i   tvrdá  data Srovnání  nástrojů:  B.  Buchtová Ataxo  Social  Insider: všichni  operátoři banky  a  fin.  ins>tuce digitální  a  PR  agentury kdekdo  (Aukro,  Velux,   Electronic  Arts) Sociální  média  -­‐  teorie  a  praxe:  Adam  Zbiejczuk  (StuNoMe  UISK  FF  UK) Leadeři  mezinárodního  trhu Trh  se  neustále  vyvíjí   (Salesforce.com  koupil   Radian6)... Jeden  z  přehledů:  Top  20   social  media  monitoring   vendors  for  business Sociální  média  -­‐  teorie  a  praxe:  Adam  Zbiejczuk  (StuNoMe  UISK  FF  UK) Ataxo  Social  Insider Akademické využití? Většinou se můžete domluvit na nějaké bezplatné variantě... Sociální  média  -­‐  teorie  a  praxe:  Adam  Zbiejczuk  (StuNoMe  UISK  FF  UK) Mobilní  operátoři Proč  jim  někdo  píše?  Protože  si  stěžuje  -­‐  ale  i  s  am  se  dá  pracovat! Velmi  důležitá  je  rychlost  reakce.  Více  bc  práce:  Mar>n  Jindra. Sociální  média  -­‐  teorie  a  praxe:  Adam  Zbiejczuk  (StuNoMe  UISK  FF  UK) Social  CRM CRM  systémy  se   proanají  se   social  media  -­‐   není  FB  svého   druhu  SCRM? Bakalářská  práce  -­‐  Ornela  Vitaiová  (www.scrm.cz) Vývoj  SCRM  -­‐  infografika Ale  stejně  jako  CRM  bez  internetu  dnes  nemůže  existovat  -­‐  neplaa,  že   “Social  CRM  is  simply  CRM,  evolved”? Sociální  média  -­‐  teorie  a  praxe:  Adam  Zbiejczuk  (StuNoMe  UISK  FF  UK) Social  CRM [Social]  CRM  is  a  business  func>on  supported  by  a  system  and   technologies  whose  aims  are  to  improve  a  company’s  ability  to  derive   insights  into  customer  needs  and  behaviors  by  adding  to  their   transac>on  data  the  lifestyle  data  they  share  online. Pokračování  příště! e-­‐mail  pro  vaše  dotazy:  zbiejczuk@gmail.com posterous:  hVp://vikmb25.posterous.com/ StuNoMe:  hVp://www.facebook.com/stunome StuNoMe  posterous:  hVp://stunome-­‐adam.posterous.com Sociální  média  -­‐  teorie  a  praxe:  Adam  Zbiejczuk  (StuNoMe  UISK  FF  UK) Najdete mě také tady: