Když se Rabi Jicchak z Drohobyč doslechl o zázračné moci Baal Šemových amuletů, došlo mu, že se tak děje určitě díky posvátným Jménům, která jsou v nich zapsána. A tak se rozhodl: „Z důvodu nevhodného užití Božího Jména musí moc amuletů pominout.“ A tak se opravdu stalo. Talismany, které Baal Šem vydal, byly nyní neúčinné…. Když Baal Šem konečně zjistil, že jeho amulety už nepřináší žádné výhody, hledal příčinu. Nakonec mu bylo zjeveno, že se tak stalo kvůli prohlášení cadika Rabiho Jicchaka. Baal Šem nato vykonal podivuhodný čin prostřednictvím kabalistické kombinace slov modlitby Ana bekoach. Poté se Baal Šem postavil R. Jicchakovi. „Proč mi ctěný soud odebral moc mých amuletů – amuletů, které vydávám, aby pomáhaly lidem?“ Rabi Jicchak řekl: „Je zakázáno používat Svatá Jména pro osobní potřebu.“ „Ale v mých amuletech nejsou žádná zaklínadla ani žádná Jména,“ odpověděl Bešt, „pouze mé vlastní, ̔Jisrael, syn Sářin, Baal Šem Tov.̕ ˮ R. Jicchak, nemohouc tomu uvěřit, odvětil, že není možné, aby samotné Baal Šemovo jméno bylo příčinou takové úžasné moci. Po otevření několika amuletů, které byly přineseny Rabi Jicchakovi pro kontrolu, začal věřit tomu, co mu bylo řečeno. Poté pronesl následující: „Pane světa, pokud člověk získá své živobytí skrze moc jeho vlastního jména, o co se staráš Ty? Vrať moc jeho amuletům, které nesou jeho jméno.“ A tak se i stalo. [From: Moshe Idel: Hasidism. Between Ecstasy and Magic. 1995 New York, s.76-77]