Na co si dát pozor při zpracování závěrečného projektu. Mgr. Helena Selucká žTitulní list studenta FF MU žPoužité zdroje – správně citovat žUkázky z knih – scany žPracovní listy, záložky, úkoly – kompletně zpracované žGramatické chyby (nejčastěji shoda přísudku s podnětem) žFormát word žBeseda žWorshop žTvůrčí díla žVzdělávací program žInformační lekce žSoutěžní odpoledne ž… žCharakteristika programu. žUpoutávka na program – nalákání. žNemělo by jít o popis. žDoplňková informace k programu. žUrčena učitelům. ž žČeho chcete vy sami dosáhnout? ž S čím budu žáci z programu odcházet? žE-U-R žKlíčové kompetence •Kompetence pracovní –Při programu pracujeme s nástroji a něco vyrábíme podle instrukcí. –Příprava na výkon povolání – např. co dělá knihovník – můžeme si to vyzkoušet. •Kompetence občanské –Programy, ve kterých děti pracují s tématem ekologie, učí se, jak a proč je důležité chránit planetu. –Pravidla slušného chování. •Kompetence sociální a personální –Větší část programu zaměřená na práci ve skupinách, na jejich výsledcích závisí úspěch celého programu. –Sebehodnocení. ž žČlověk a jeho svět – 1. stupeň žČlověk a společnost – 2. stupeň žČlověk a příroda – 2. stupeň ž ž žPozor na terminologii! ž žČasová dotace vs. věk cílové skupiny (ne příliš široké – 2.stupeň…) žOsobnostní a sociální výchova •Poznáváme vlastnosti své i svých spolužáků, hledáme souvislosti s literárním hrdiny. Navrhujeme řešení problémových situací dle našich vlastních zkušeností. žVýchova demokratického občana •Obhajoba vlastních názorů, srovnání evropského(českého) kontextu se světovým, hledání kompromisů, demokracie. ž žVýchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech •Problematické situace – rasismus, šikana… •Hledání evropských kořenů, pochopení života různých lidí (osobností). žMultikulturní výchova •Rozdíly mezi lidmi, tolerance, různé kulturní projevy, srovnávání různých kulturních zvyklostí. žEnvironmentální výchova •Člověk a příroda (ovlivňování) žMediální výchova •Kritické vnímání mediálního obsahu. •Hledání „ověřených“ informací. •Prostředky reklamy, různé pohledy na jednu událost. Ovlivnění společnosti. •Fotografické vyjádření. žJak dělit děti do skupin? – zvolit aktivity žE-U-R žNávaznost aktivit, ne nahodile – proč? žJak budou pracovat v terénu – samostatně ve skupinách, s dozorem? žKde seženete peníze na divadlo, vstupenky? žPřiměřenost tématu věku dětí. ž žKnihovny nesmí rozdávat dárky. ž ž8-10 minut •Představení vybraného titulu. •Představení závěrečného projektu. •Ukázka materiálů. ž5 minut •Dotazy od kolegů, lektorky. •Závěrečné hodnocení. žKam vložit? •Odevzdávárna v ISu – dle termínu obhajoby žKdy vložit? •Vždy do pátku před termínem obhajoby. žRealizace? •Jarní semestr 2013 • žKonzultace: •Kdykoliv, vždy po předchozí domluvě. •