Sociální média - teorie a praxe (VIKMB25) - part V. Mgr. Adam Zbiejczuk Sociální média - teorie a praxe: Adam Zbiejczuk (StuNoMe UISK FF UK) Sociální média - teorie a praxe: Adam Zbiejczuk (StuNoMe UISK FF UK) Monitorování sociálních sítí Je třeba nejprve naslouchat - a podle toho se teprve aktivně zapojit do konverzace! Zjistěte, co si o vás myslí - baví se o vás tak jako tak, ať se baví s vámi. Customer care, PR, HR, sales (a taky marketing). Sociální média - teorie a praxe: Adam Zbiejczuk (StuNoMe UISK FF UK) Jak s monitoringem začít? Nemusí to stát ani korunu: Google! (Google Alerts + Google Reader) ... Google hacking? :) také Google Trends (a další Google Labs věci) Twitter? Klábosení.cz! (také vyhledávání v profilech, wordcloudy, influenceři, žebříčky) Facebook? Zkuste ZoomSphere (ex Fejsbucek). Zprávy? Google News nebo PrávěDnes.cz V zahraničí je toho... spousta! Tip pro osobní využití: Rapportive :) Sociální média - teorie a praxe: Adam Zbiejczuk (StuNoMe UISK FF UK) Jaké jsou problémy monitoringu? A proč se do něj vyplatí investovat... Je toho moc! Je třeba sledovat domácí zdroje i mezinárodní sítě Zahraniční nástroje neznají lokální trh a neporadí si s češtinou (skloňování, diakritika) - a obvykle nejdou jednoduše upravit Problém s analýzou sentimentu - jak to vlastně lidi myslí? Nejde jen o sarkasmus - často jsou informace nejednoznačné - Josef Šlerka: O sentiment analýze bez sentimentu Závislost na službách (API) třetích stran... Neschopnost správně vyhodnotit data a pracovat s nimi Sociální média - teorie a praxe: Adam Zbiejczuk (StuNoMe UISK FF UK) Na začátku nebylo nic... Dnes: u nás trend, v zahraničí nutnost! Trend: obrázky i tvrdá data Srovnání nástrojů: B. Buchtová Ataxo Social Insider: všichni operátoři banky a fin. instituce digitální a PR agentury kdekdo (Aukro, Velux, Electronic Arts) Sociální média - teorie a praxe: Adam Zbiejczuk (StuNoMe UISK FF UK) Leadeři mezinárodního trhu Trh se neustále vyvíjí (Salesforce.com koupil Radian6)... Jeden z přehledů: Top 20 social media monitoring vendors for business Sociální média - teorie a praxe: Adam Zbiejczuk (StuNoMe UISK FF UK) Ataxo Social Insider Akademické využití? Většinou se můžete domluvit na nějaké bezplatné variantě... Sociální média - teorie a praxe: Adam Zbiejczuk (StuNoMe UISK FF UK) Mobilní operátoři Proč jim někdo píše? Protože si stěžuje - ale i s tím se dá pracovat! Velmi důležitá je rychlost reakce. Více bc práce: Martin Jindra. Sociální média - teorie a praxe: Adam Zbiejczuk (StuNoMe UISK FF UK) Social CRM CRM systémy se protínají se social media není FB svého druhu SCRM? Bakalářská práce - Ornela Vitaiová (www.scrm.cz) Vývoj SCRM - infografika Ale stejně jako CRM bez internetu dnes nemůže existovat - neplatí, že “Social CRM is simply CRM, evolved”? Sociální média - teorie a praxe: Adam Zbiejczuk (StuNoMe UISK FF UK) Social CRM [Social] CRM is a business function supported by a system and technologies whose aims are to improve a company’s ability to derive insights into customer needs and behaviors by adding to their transaction data the lifestyle data they share online. Pokračování příště! e-mail pro vaše dotazy: zbiejczuk@gmail.com Sociální média - teorie a praxe: Adam Zbiejczuk (StuNoMe UISK FF UK) Najdete mě také tady: