v této kapitule praha porokuje hore z jejích nevděčností, kteréž okazuje jí rozličně proti jejiemu mnohému dobrodení 25 V čas všie búře i biímanie, 41 b země hnutie, krup., blýskanie, o němž svatý Jan pověděl, když jest Božskú tajnost viděl, stal sě zázrak nevídaný m a od věkóv neslýchaný teď nedávno v České zemi. Vzemši sobě rok určený, hádala sě Praha s Horů před ctným sborem všeho tvoru, 35 při němž Kristus Pán sedieše, -právě činy vše súdieše. 1 Praha stáše na pravici, Hora v kůtě na levici. Praha slušné, ctné postavy, 40 žena krásná bez ohavy, jasných očí, můdré řeči, v zlatohlave ctně sě rděci. Hora, ženka pohrbila, k zemi hleděc a blikavá, 45 šeplíc řečí ulyzavú, , , - otmlúváše5 vrtlíc hlavů, jenž mějieše i v té době kuklík s kytlí sšit na sobě. Sto jec-Praha tu poctivě, 50 však mluvieše dost horlivě a řkuc :"~,,'Sudce vševědúcí, Králi, Pane všemohúci, rač nás málo přeslyšeti, mé pře mierú přeměřili, 55 vinu vahú převážiti, 42a neb važitel duší jsi ty! Přeslyš mě ted s mú súpeří, 81 Hádání Prahy s Kutnou Horou Syntax í Mním, že zvláště Boh dopustil, aby s městem sbor ten zpustli (tj. shromáždění zpustlo) věrným zřejmě na znamenie, že v tom sboru dobrá rtenie. Přesahy; Buoh Přikázal přijímat! tělo, svů krev rozdávati. Tito pak proklatí kněžxe mečem, klatbu toho branie. Rýmy s Tehdy jeho obraz máme (tj. Boha), vzácně v duši jej tiepáme (nosíme), kdyžto jeho právě známe (dobře, náležitě, skutečně), jeho ve všem posluchárne, jeho všecka dobrodenie máme v srdci bez prestanie. »v cierkvi věrným,' jsůc nevěrni, aneb miernym, jsůc bezměrni, aneb pravým, jsúc nedobří « . „ .neb po svatých apoštolech, vě č né p ravd y k a z a te1 ec h, kázalť sě jest své kázanie v srdci psáti, ns na stěně.«.