Alena Starobová, 341 950 Výuka stylu "Když jednou připustíme tento nedostatek, je potřeba ho napravit; neboť co bychom mohli přiřadit k formě, v níž se realizuje myšlenka, pokud to není samotný obsah myšlenky. Je možné k pravopisu, který se týká slova, přiradit styl[P1] , jež se týká věci?“ Larousse byl v tomto subverzní[P2] reformátor a jeho iniciativa musela připadat svého času nejednomu G[P3] enerálnímu Inspektorovi naprosto skandální, stejně jako našim současníkům se [P4] jeví vzdělávací školské návrhy z prvního desetiletí 20. století. A bylo to z toho důvodu, že v jeho metodě ve vzdělávacím systému nebyla nejdůležitější všeobecná norma, jejíž[P5] pravidla pravopisu výrazně sjednocovala výchozí body, ale nejdůležitější byl výraz, a to explicitně a záměrně, který pro něj představoval styl. Celkem vzato slohová práce jakožto kreativní cvičení se jeví [P6] oproti karikatuře imitace [P7] čili diktátu, že ji [P8] není možné napsat bez dobré znalosti lexika, a tím pádem i pravopisu. Při slohové práci se učíme jazyku a nacvičený[P9] jazyk se nazývá „styl“. ________________________________ [P1]něco jiného než styl – symetricky s předchozí větou [P2]nehodí se; „až podvratný/ nebezpečný...“ [P3]ne velká písmena [P4]za „jako“ [P5]jíž, tedy té normě [P6]to ne, „se prosadila“ [P7]leda: imitací, nebo karikující imitaci [P8]a tu [P9]lépe: vysoké úrovně/ školený/ vytříbený