Marie Kala, 333315 „Tato mezera, již jednou rozpoznaná, se musela zaplnit; avšak co bychom mohli dát na roveň formy, do níž se odívají myšlenky, když to není sama podstata [P1] myšlenky? v[P2] edle pravopisu, který zachází se slovem, není to [P3] styl, který zachází s věcí?“ Larousse byl v tomto rozvratným reformátorem a jeho iniciativa se musela zdát mnoha generálním inspektorům své doby stejně skandální jako školské návrhy devadesátých let našim[P4] současníkům. Jeho metoda již totiž nespatřuje ve středu pedagogického systému obecnou „normu“, jejíž pravopisná pravidla zejména kodifikují přesná omezení, [P5] ale, výslovně a záměrně, vyjadřování, tedy podle Larousse „styl“. Celkově se proti diktátu, karikatuře nápodoby,[P6] prosazuje slohová práce, cvičení invence, nemožné bez dobré znalosti slovní zásoby[P7] a tedy i pravopisu. Slohová práce[P8] to je škola jazyka a vytříbenému jazyku se říká „styl“. ________________________________ [P1]ne samu podstatu [P2]velké V [P3]sám styl [P4]století [P5]nepřesné: pravidla pravopisu vymezují do velké míry tu normu [P6]nepřesné, lépe např. směšné nápodobě [P7]čárka [P8]čárka