„Jakmile byl tento nedostatek rozpoznán, bylo třeba ho napravit; ale co jsme mohli postavit vedle normy, která ztvárňuje myšlenku, pokud ne samotný[P1] obsah myšlenky? Vedle pravopisu, který pojednává o slově, pokud ne styl, který pojednává o věci?“ Larousse byl podvratný[P2] reformátor a jeho iniciativa musela připadat mnohým školním inspektorům té doby stejně skandální jako návrhy na školní vzdělání 90[P3] . let těm dnešním[P4] . Jeho metoda už totiž nestaví do středu pedagogického systému obecně platnou normu, jejíž pravopisná pravidla silně kodifikují značky, [P5] ale jasně a záměrně tam staví výraz, [P6] který pro něj představuje styl. Zkrátka, proti diktátu, jakožto karikatuře napodobování, [P7] staví slohovou práci, kreativní cvičení, [P8] které nemůže přinést dobré výsledky bez správné znalosti lexika, a tedy pravopisu. Slohová práce je školou jazyka a kultivovaný jazyk se nazývá „styl“. Kateřina Šabršulová, 342403 dobře, jen věta P5 není správně pochopena ________________________________ [P1]sám [P2]v tomto ohledu/ zde a lépe: až podvratný/ nebezpečný.... [P3]století [P4]obecněji: našim současníkům [P5]jejíž meze jsou kodifikovány pravidly pravopisu [P6]lépe: vyjadřování [P7]lépe: napodobovací karikatuře/ karikatuře založené na nápodobě [P8]ano, výborně