– a myslíme přitom na Roberta Musila, který na příkladu kraula zkoumá podstatu stylu, mezi[P1] technikou a způsobem, přičemž usuzuje, že styl „je umění kompenzovat neznalost“, tedy neznalost „rozumových předpokladů plavání“, jak říká, ale navíc i neznalost pojmová^234[P2] [.] [ ]Máme dojem, že Montherlant se snaží povýšit sport pomocí vyvozování[P3] z oblasti umění, kdy používá terminologii estetizující [P4] analýzy, a navíc, že [P5] má potřebu odkazovat se na styl, aby popsal to, čím ještě by pohyb atleta mohl být [P6] nepřekonatelně osobitější a expresivnější. Jde zcela jistě o novoklasický projev úcty určitému helénistickému vyznání. [P7] Ještě jednou je styl evokován jako nějaká tabulka čitelnosti – krok sportovce odráží jeho vnitřní osobnost, kdežto přechod od jeho vnějších rysů k vnitřním je záležitostí stylu. Tento styl se pak stává nezbytným předpokladem, bez nějž by se sport omezil na pouhý akt násilnosti – „chybí-li ve sportu styl, chybí onen krásný a dokonalý pocit radosti[P8] “, „styl představuje jemný aspekt [P9] sportu“^235. Jako častokrát neznamená toto tvrzení nic zvláštního, ale chce říct mnoho, neboť použitím slova styl vzniká nový vztah k jazyku a k zobrazování, který nevychází z představy ve smyslu stylistického prostředku, ještě méně ve smyslu přeneseného významu, nýbrž z konkrétního projevu podmanivého znepokojování. [P10] Tato poznámka [P11] vytváří referenční protiargumentaci ve prospěch prostého diskurzivního znepokojování, [P12] kdy je jakákoli konkrétní analýza vyloučena. závažné jsou P10, P12, méně P11, P3, P7 celkově C [ ] ________________________________ [P1]jasnější by bylo přidání „kolísá mezi... [P2]jde i o nez. pojmovou [P3]volněji – zařazením do [P4]opačně slovosled [P5]vynechat [P6]zde má kondicionál význam pochybnosti = co prý je na pohybu.... [P7]zde lépe: kultu [P8]ano, velmi dobře [P9]i volněji: ozdobu/ půvab [P10]zde nejlépe: sugesce a nátlaku [P11]jeho pojem/ pojetí [P12]nátlaku