1. Vysvětlete pojem aplikovaný výzkum, jak se liší od výzkumu  základního? (2 body)  2. Podtrhněte ty pojmy, které jsou charakteristické pro kvalitativní  výzkum (2 body):   a. standardizovaný dotazník  b. vytváření teorií  c. ověřování hypotéz  d. vysoká reliabilita  e. hloubkový rozhovor  3. Vyjmenujte alespoň tři etické zásady pro výzkum. (2 body)  4. Jaký je ve vědě vztah mezi paradigmatem a teorií? (2 body)  5. Vyjmenujte a charakterizujte dvě vybrané metateorie  (paradigmata) dle Bates. (3 body)  6. Constance Melon a Sharon Bostick propracovaly teorii úzkosti  z knihoven. Vy byste na ně chtěli navázat a vysledovat, zda  fenomén existuje i u studentů MU. Použili byste kvalitativní  nebo kvantitativní metody? Vysvětlete proč. (5 bodů)  7. Pomocí výzkumu chceme zjistit, jak jsou studenti KISKu  spokojení se studiem. Zajímá nás dále, zda spokojenost je  závislá na pohlaví, věku, délce studia a dalších ukazatelích.  Proveďte podrobnější dekompozici tohoto výzkumného  problému (5 bodů):  a. stanovte hlavní a dvě odvozené výzkumné otázky,  b. v těchto otázkách označte nebo vypište proměnné a  označte, které z nich jsou závislé a které nezávislé.  8. Popište fáze (cyklus) kvalitativního výzkumu. (5 bodů)  9. Popište výhody a nevýhody zúčastněného a nezúčastněného  pozorování. (2 body)  10. Co je focus group? Jaké jsou jeho výhody a nevýhody? (2  body)  11. Chcete dělat reprezentativní výzkum mezi pracovníky  knihoven v ČR. Dotazník je však velmi složitý a proto raději  zvolíte metodu face to face – dotazování s tazatelem. Nemůžete  samozřejmě dotazovat všechny české knihovníkyosobně.  Seznam všech knihovníků není k dispozici, existuje ale seznam  knihoven. Kterou metodu výběru vzorku zvolíte a proč? (4 body)  12. Který druh výběru vzorku reprezentuje nejlépe všechny  známé i neznámé vlastnosti populace? (1 bod)  13. Jsou tyto otázky v pořádku? Pokud ne, co je na nich špatně  a jak byste je přeformulovali? (5 bodů)