Úkol č. 2 Vytvoření digitálních mockup prototypů Odevzdání: 22. 10. 2013, 21:00 Cíl: A) Vymyslete vaše stanovisko k problému, který řešíte B) Vytvořte storyboard C) Vytvořte odděleně dva papírové prototypy D) Sejděte se a vyberte z prototypů to dobré – zvolte vaše řešení E) Vytvořte jeden digitální prototyp Ad A) Vydefinovat si stanovisko k problému je důležitým krokem v rámci celého prototypování. Konkrétně si tak ujasníte, co je vlastně vaším cílem a k čemu má vaše aplikace/web sloužit. V tomto bodě vycházejte z vašeho prvního úkolu. Problémy a nápady, které jste vygenerovali v rámci, brainstormingu, teď určitě využijete. Vyberte si jeden konkrétní problém a zaujměte k němu stanovisko. Příklad: Problém: Po zimě jsou v silnicích vytlučeny díry a často se tak stávají příčinou dopravních nehod. Stanovisko: Kdyby byly na díry v silnicích upozorňování silničáři, nestávalo by se tolik nehod. (Alternativní stanovisko: Nehod by se nestávalo tolik, kdyby měli řidiči v chytrých telefonech aplikaci, která by je díky lokalizaci na nové díry neustále upozorňovala). Pamatujte si, že na tomto stanovisku k problému budete pracovat celý semestr. Proto si na něm dejte záležet. Ad B) Vytvořte storyboard, který bude popisovat kontext situace, kterou díky aplikaci řešíte. Zahrňte do storyboardu uživatele, místo a situaci, naznačte uživatelovu motivaci – proč konkrétní aplikaci/web využívá. Ze storyboardu by mělo vyplývat, co může uživatel s aplikací/webem dělat a jaké jsou funkcionality systému. Nezapomeňte vyzdvihnout spokojenost uživatele po správně vykonaném sledu kroků, které jej vedou k cíli. Podívejte se na Guide to Storyboard, jistě vás inspiruje. Storyboard bude obsahovat 7-9 komiksových okének, používejte fixy a jednoduché zobrazení. Na detaily budete mít čas celý semestr. Ad C) Rozdělte se v týmu na dvě skupiny. Každá zpracuje jeden papírový prototyp tak, aby druhá skupina nevěděla, na čem pracuje. Každý prototyp bude zpracován podobně, jako prototyp prezentovaný na II. hodině HCI k prototypování. Oba prototypy musí řešit ten samý problém a vaše stanovisko. Fotky nebo videozáznam obou prototypů nahrajte na YouTube (nebo jinam) a vložte do blogu na Inflow. Příklady papírových prototypů: http://www.youtube.com/watch?v=3fk0uWer6IQ http://www.youtube.com/watch?v=Bq1rkVTZLtU Ad D) Po vytvoření obou prototypů se setká celý tým a diskutuje o prototypech. Vydefinujte nejlepší aspekty obou rozhraní. Shodněte se na budoucím prototypu. Pamatujte si, že když vytváříte dva prototypy, více využíváte vaše kreativní schopnosti a výsledek pak bude jistě lepší. Ad E) Prostřednictvím nástroje Axure nebo Balsamiq vytvořte jeden finální prototyp, který vychází z vaší shody v bodě D. Balsamiq je licencován asi na 15 dní. Na internetu se však k němu dá najít klíč ;-) – pst! Výsledek vypadá nějak takto: http://bit.ly/agrochangeprototyp (tohle vytvořili studenti v minulém semestru). Stručný manuál najdete na webu Balsamiqu. Velice jednoduchý návod je třeba tady: http://www.youtube.com/watch?v=IrpXjcpCf_k. V případě nástroje Axure není myšlen prototyp, který jsme připravovali na III. hodině s Janem Hlaváčem. Ale když budete mít odvahu a chuť, klidně se do něj pusťte. Nicméně i v programu Axure uděláte podobný prototyp jako v Balsamiqu. Výsledné klikatelné PDF vložte do Dropboxu a do blogu uveďte odkaz, ze kterého si jej můžeme všichni stáhnout. Příspěvek na blogu bude obsahovat: • Stanovisko k problému • Fotografie storyboardu • Fotky, nebo obrázky dvou papírových prototypů. • Jeden odkaz na digitální prototyp. Hodnocení 10 – 7b. perfektní zpracování V příspěvku v blogu bude jasně definováno vaše stanovisko k problému, fotografie storyboardu v 7-9 komiksových polích, fotky nebo video dvou papírových prototypů a odkaz na stažení výsledného digitálního prototypu. Prototyp bude precizně proveden a všechny relevantní elementy rozhraní funkční. Článek bude napsán čtivou formou. 6 – 3b. dostatečné zpracování Na blogu bude definováno stanovisko k problému, fotografie storyboardu v nejméně 4 komiksových polích, obrázek nebo video jednoho papírového prototypu a odkaz na stažení digitálního prototypů. Prototypy nemusí být precizně provedeny a také některé méně významné prvky designu nemusí být funkční. Článek by měl být čtivě napsaný. 2 – 0b. nedostatečné zpracování (nutná oprava do 3 prac. dnů) Takto hodnocený úkol nedosahuje kvality úkolu zpracovaného dostatečně. Tomáš Bouda boudatomas@gmail.com