Franks Casket Ve středověké Evropě zaujímá anglosaské umění výraznou pozici. Vyznačuje se jedinečným stylem, který podrobuje umění „křesťanské vizi“, snad proto, že církev má v této době dominantní postavení. 7. až 8. století bylo z hlediska kulturního i uměleckého rozvoje pro Británii jedním z nejvýznamnějších. V této práci představuji dle dosud dostupných informací anglosaskou skříňku z 1. pol. 8. st., původem z Northumbrie. Nalezena byla v 19. st. ve vlastnictví rodiny z francouzské obce Auzon a později darovaná starožitníkem a správcem muzea sirem Augustem Franksem (po němž získala skříňka své jméno) Britskému muzeu. Je tvořena panely z velrybí kosti opracovanými metodou nízkého reliéfu s výjevy z biblických a světských (historických i legendárních) germánských a románských příběhů obklopených převážně runovými nápisy. Náboženství je zastoupeno obrazy, zatímco prvek magie v runách a číslech. Dnes jsou dochované pouze samostatné panely, jelikož stříbrné kování, které je drželo pohromadě, je ztraceno. Skříňka se řadí mezi nejvýznamnější dobové objekty a dosud největší badatelský výzkum této skříňky byl proveden Alfredem Beckerem. Mým hlavním cílem bylo shromáždění informací pro interpretaci námětů, které jsou na ní zpodobeny a především nalezení vztahu mezi pohanskými germánskými legendami, biblickými příběhy a římskou historií a mytologií vzhledem ke kontextu doby. Toto spojení rozdílných motivů, stejně jako nápisy mísící staroanglický jazyk a latinu psané v runách či římské abecedě, a to navíc v přesných matematických konstrukcích a s vzájemným působením obrazů a nápisů, dává vzniknout mnoha otázkám o smyslu a funkci tohoto předmětu. Hovoří se o možné didaktické poučce, či relikviáři pro svaté. Téma odkazuje k myšlence, kdy žití spravedlivého života zde bude odměněno v životě posmrtném. Práci jsem rozdělila do tří částí, přičemž druhá část je nosná a zabývám se v ní ikonografickým popisem díla, resp. každého panelu skříňky.