IMN05a, IMNK05a, resp. IMN07 Seminář k magisterské diplomové práci I (aktualizovaný sylabus PS 2014) Vyučující: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. horakova@phil.muni.cz Anotace: Dvousemestrální seminář k magisterské diplomové práci je platformou pro teoretickou přípravu psaní odborného textu. Studenti budou seznámeni se základními požadavky kladenými na magisterskou diplomovou práci (rozsah, struktura, úprava, citace); získají povědomí o způsobech, kterými lze formulovat badatelský problém; budou umět napsat anotaci odborného textu; budou znát bibliografickou normu závaznou pro obory ÚHV; budou seznámeni se závaznými termíny odevzdání dílčích úkolů a hotového textu diplomové práce. Po skončení 1. semestru: Student zná pravidla psaní odborného textu, bibliografickou normu, způsob práce s odbornou literaturou a prameny. Je schopen formulovat téma diplomové práce ve formátu názvu a anotace, rozdělit text do logické struktury odpovídající zvolené výzkumné metodě a záměru, shromáždit základní a sekundární literaturu a prameny ke zvolenému tématu. Osnova: 25. 09. Úvodní hodina: seznámení s náplní semináře, požadavky pro úspěšné absolvování kurzu a zadání prvního úkolu: Jak si vybrat téma práce? Struktura a rozsah Mgr. diplomové práce. Rešerše literatury a pramenů. 02. 10. Název a anotace. Jak formulovat název odborného textu? Co má obsahovat anotace? 09. 10. Práce s literaturou a prameny. Pravidla citování. 17. 10. Samostatná práce na vyhledání a formulaci témat Mgr. práce. 23. 10. 1. vlna referátů: název, anotace, vedoucí práce. 30. 10. 2. vlna referátů: název, anotace, vedoucí práce 06. 11. 3. vlna referátů: název, anotace, vedoucí práce. 13. 11. Samostatná práce na názvu a anotaci práce, konzultace s vedoucím. ?14. 11.? Deadline pro schválení tématu diplomové práce: Schválení tématu = vedoucí práce vloží název a anotaci diplomové práce do IS + student se přihlásí k tématu v IS. 20. 11. Individuální konzultace s vedoucím práce. Sběr materiálů k tématu výzkumu. 27. 11. Zhodnocení témat DP. Úskalí akademického psaní. 04. 12. Shrnutí požadavků pro úspěšné absolvování diplomového semináře I. Struktura odevzdaného textu. 11. 12. Zápočtový týden. Požadavky k ukončení kurzu IMN05a a IMNK05a: a) Účast na seminářích: Prezenční forma studia: Účast na kurzech typu „seminář“ je pro studenty prezenční formy studia povinná. Tzn., zeleně vyznačené termíny konání diplomového semináře jsou závazné pro všechny studenty zapsané v předmětech IMN05a a IMN07 (respektive IMN05b). Kombinovaná forma studia: Studenty, kteří mají zapsaný předmět IMNK05a jsou povinni zúčastnit se kontaktní výuky semináře 4x za semestr. Termíny si mohou zvolit podle vlastního uvážení. Výjimkou jsou termíny referátů (viz osnova výše). V jednom z uvedených termínů musí každý student představit svůj výzkumný projekt. Neúčast na seminářích omlouvám pouze v případě nemoci, na základě potvrzení od lékaře, které bude vložené do IS. b) Vypracování názvu a anotace diplomové práce a, po jejich schválení vedoucím práce a vložení do IS, přihlášení se k tématu. Dead-line: 15. 11. 2014. + Představení názvu a anotace ve výuce v určeném termínu (viz osnova výše). c) Vypracování a odevzdání: 10 – 15 normostran konceptu magisterské diplomové práce + seznam literatury a pramenů + předběžná struktura (obsah) diplomové práce. Tyto materiály (v jediném souboru) zašlete vedoucímu práce a po jeho schválení je vložíte do odevzdávárny předmětu. Na základě schválení odevzdaných podkladů vedoucím práce a s přihlédnutím ke splnění bodů „a“ a „b“ požadavků na úspěšné ukončení diplomového semináře získáte zápočet. Deadline pro bod „c“ je konec zkouškového období (bude upřesněno před koncem semestru vyhlášením zkušebního termínu v IS). Doporučení: Vzhledem k tomu, že vedoucí práce nemusí akceptovat Vámi zaslané podklady pro udělení zápočtu napoprvé, doporučuji, abyste je odevzdali s časovým předstihem, který Vám umožní alespoň jednou předložené materiály přepracovat. Důležitá upozornění: Plagiátorství: http://www.muni.cz/study/plagiatorstvi?lang=cs