5. lekce 1. Doplňte do vět správný tvar zájmena εκείνος, -η, -ο a podstatného jména v závorce. ……………………………………………………………… είναι φίλος μου. (ο άντρας) Το όνομα ……………………………………………………………………… είναι Νίκος (ο άντρας) Βλέπεις ………………………………………………………………………… εκεί; (ο άνθρωπος) ………………………………………………………… είναι Έλληνες. (ο άνθρωπος) Το σπίτι ……………………………………………………………………… μου είναι εδώ κοντά. (ο φίλος) Ξέρεις ………………………………………………………………………………… ; (ο δάσκαλος) ……………………………………………………………………… είναι της μητέρας μου. (η τσάντα) Το χρώμα ……………………………………………………………………… είναι μαύρο. (η τσάντα) Ξέρεις ……………………………………………………………………… ; (η γυναίκα) ……………………………………………………………………… είναι φίλες μου. (η κοπέλα) Δεν ξέρω τα ονόματα ……………………………………………………………………… . (η δασκάλα) Ακούς ……………………………………………………………………… ; (η μουσική) ……………………………………………………………………… είναι της αδελφής μου. (το παιδί) Το παιχνίδι είναι ……………………………………………………………………… . (το παιδί) Θέλω ……………………………………………………………………… . (το βιβλίο) ……………………………………………………………………… είναι για τους γονείς μου. (το γράμμα) Δεν ξέρω τα ονόματα ……………………………………………………………………… . (το παιδί) Κάνεις παρέα με ……………………………………………………………………… ; (το κορίτσι) 2. Přeložte – tázací zájmena ποιος, πόσος Kdo je to? To je můj dědeček? Kdo je to? To jsou naši sousedé? Kdo je to? To je moje teta. Kdo je to? To jsou její sestry. Kdo je to? To je jeho dítě. Kdo je to? To jsou naše děti. Koho vidíš? Koho z mých rodičů znáš? Která z nich je tvá sestra? Které z mých dětí znáš? Které své strýce vidíš často? Jaké noviny čteš? Jaké knihy čteš? Kolik lidí je ve třídě? Kolik máš sester? Kolik dětí vidíš na cestě? Kolik máš strýců? Kolik doktorů znáš? Kolik zmrzliny chceš? Kolik časopisů máš doma? Kolik jablek jíš? Kolik Francouzů znáš? Kolik Řekyní znáš? Kolik chceš bonbónů? Kolik psů je v zahradě. Kolik psů máte na zahradě?