Didaktika estetické výchovy - podzim 2013 1. Co to vlastně estetická výchova je? w BRÜCKNEROVÁ, K. Pojem estetická výchova. In Skici ze současné estetické výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 11-16 s. 2. „Moje“ estetická výchova u Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání (dostupné z: www.rvp.cz). u BRÜCKNEROVÁ, K. Současná estetická výchova v teorii. In Skici ze současné estetické výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 17-29 s. u HAMBLEN, K., GALANES, C. Instructional Options for Aesthetics: Exploring the Possibilities. Art Education. 1991, vol. 44, no. 6, s. 12 - 24. 3. K čemu slouží cíle? u PETTY, G. Cíle a úkoly. In Moderní vyučování. 1.vyd. Praha : Portál, 1996. s. 299-311. 4. Metody práce v EV: Výklad w ŠEĎOVÁ, K. Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog. Pedagogika, Praha: PedF UK, roč. 55, č. 4, s. 368 – 381. u PETTY, G. Výklad a Umění vysvětlovat. In Moderní vyučování. 1.vyd. Praha : Portál, 1996. s. 114-132. 5. Metody práce v EV: Skupinová práce w KASÍKOVÁ, H. Řízení výuky. In Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. s. 70-83. u KASÍKOVÁ, H. Kooperativní model výuky. In Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. s. 31-61. 6. Metody práce v EV: Diskuze u PETTY, G. Diskuse. In Moderní vyučování. 1.vyd. Praha : Portál, 1996. s. 165-173. u ONDRUŠEK, D., LÁBATH, V. Diskúsné metody v tréningoch. In Tréning? Tréning. Bratislava: PDCS, 2007, s. 71-83. 7. Metody práce v EV: Tvorba a rozvoj tvořivosti w EISNER, E. W. Childern’s Creativity in Arts. In Reimagining Schools. London: Routledge, 2005, p. 76-86. w PETTY, G. Tvořivost a vynalézavost. In Moderní vyučování. 1.vyd. Praha : Portál, 1996. s. 236-247. 8. Metody práce v EV: Recepce u Prohlídka webových stránek National Gallery, London a Victoria and Albert Museum 9. Metody práce v EV: Hra a zážitek u VALENTA, J. Instrukce. In Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Portál, s. 276-288. 10. Důležitá součást práce v EV: Reflexe u SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999, 190 s. 11. Ohlížení se za prací v EV: Hodnocení u SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999, 190 s. 12. Jak to dát všechno dohromady? u PETTY, G. Moderní vyučování. 1.vyd. Praha : Portál, 1996. s. 312-342. 13. Jak to, co si naplánuji, realizovat? æ Osobnostní test „Já jako student, já jako učitel“ ________________________________________ w Literatura pokrývající některá témata probíraná na semináři (doporučená zejména pro nepřítomné studenty) u Literatura povinná v rámci Cvičení