Fórum N21 Ivo Medek (1956) vystudoval VUT a poté hudební kompozici na Hudební fakultě Janáčkovy akademie, kde vyučuje od roku 1990. V letech 2002 až 2008 byl děkanem fakulty a od roku 2010 je rektorem JAMU. V zahraničí působil na řadě významných vysokých uměleckých škol. Součástí jeho pedagogické činnosti je již po osmnáct let i vedení mezinárodních kurzů pro skladatele a perkusionisty – Percussion Workshop Trstěnice. Působí rovněž v uměleckých a vědeckých radách několika českých a slovenských univerzit, je místopředsedou České konference rektorů, členem prezidia České hudební rady, České komise pro UNESCO a konzulem sdružení umělců všech druhů umění - Sdružení Q a je hlavním organizátorem mezinárodního festivalu Setkávání nové hudby Plus. Jako skladatel zkomponoval více než padesát orchestrálních, komorních a elektroakustických i multimediálních skladeb. Od 90. let se věnuje tvorbě a realizaci multimediálních projektů individuálních (Světy bez hranic, Adam a Eva, Křížení) i týmových (v rámci brněnského kompozičního týmu společně s Aloisem Piňosem a Milošem Štědroněm – opery „Věc Cage“, „Anály předchůdců avantgardy.“ V r. 1985 společně se Zdenkem Plachým založil jeden z prvních českých souborů pro soudobou hudbu Art inkognito (nyní Ars Incognita). V posledních patnácti letech se zabývá vývojem vlastní kompoziční metody založené na výstavbě a organizaci nezávislých hudebních procesů a o její teoretické uchopení a zobecnění nejen na oblast a dále pak zkoumáním zákonitostí výstavby řádu skladby s užitím obecných kompozičních principů. Ivo Medek a Markéta Dvořáková se společně zajímají o hudební improvizaci ve všech jejích podobách – od aktivní účasti na mezinárodním projektu pro děti Different Hearing až po uměleckou improvizaci jako členové Ensemble Marijan, kde společně s dalším zakládajícím členem Janem Kavanem absolvovali desítky koncertů po celé Evropě i USA. Týmový přístup ke kompozici autoři využívají kromě Marijanu i ve tvorbě pro další interprety. Vznikl tak multimediální projekt „Ohně“, operní halucinace ve 38. scénách „MrTVÁ?“ i jejich druhá opera Alice in bed, jež vznikla jako mezinárodní týmová opera ve spolupráci s Annou Daschkey a Sjaronem Minailo. Veřejná prezentačně-diskusní část: Zásadní vlivy na formování přístupu ke kompozici se zaměřením na týmovou kompozici. Ukázky, příklady, diskuse. Uzavřená analyticko-edukační část: Obecné kompoziční principy a způsoby jejich projekce do vlastních kompozic. Poetika a inspirace, transformace do hudební řeči. Intuitivnost a racionalita. Principy vztahu, výběru a hierarchizace stavebných prvků díla. Spojování a vrstvení prvků. Multivariace a zcelování. Procesualita. Míra určitosti přenosu informace mezi skladatelem a interpretem. Setkání moderuje prof. PhDr. Miloš Štědroň, CSc. Ivo Medek 18. září 2014, 10:50 Učebna N21, budova Ústavu hudební vědy, Janáčkovo náměstí 2a, Brno www.forumn21.cz www.facebook.com/forumn21 Vítejte na setkání s Ivo Medkem