VIKBB35 – vymezení z přednášek 29.9., 6.10., 13.10. * Označené slidy vychází z diskuze studentů na přednáškách, nemusí zahrnovat komplexní odpovědí na dané otázky, ale i tak nabízí pohled na danou problematiku a mohou být pro vás návodné. CAM00024(1).jpg CAM00025.jpg CAM00026.jpg ÒZ čeho se jim ježí vlasy? ÒCo jim vrtá hlavou? ÒCo musí poslouchat? ÒKdo jim nabídne pomocnou ruku? ÒKde hledají na internetu? ÒCo jim leží v žaludku? ÒKam směrují? Ò*1. ROČNÍK Ò*MŠ skenovat0043.jpg skenovat0038.jpg ÒKnihovna se snaží zaujmout: ÉKnihy podle filmů, které znají z TV ÉHerní prostor (společnost) Éhračky ÒKnihovna se snaží získat: ÉPříjemné prostředí s prostorem pro hru ÉKlub maminek (loutka jako pomocník při výchově) ÉMožnost hry – tvoření, workshopy, pohybové dílny ÒCo musí v knihovně dodržovat: ÉNesmí pobíhat v prostorách knihovny, hlučet, dělat nepořádek v knihách ÉPoslouchat rodiče ÒJak se je knihovna snaží zabavit: ÉHračky ÒJak se je snaží vzdělávat: ÉNaučná literatura pro nejmenší (např. Velká kniha malého školáka, Bible) ÉVýuka jazyků pro nejmenší ÉBásničky, říkadla ÉJemná motorika ÒSamozřejmě široká nabídka knih všeho druhu (povinná četba, časopisy) 14x ÒPravidelná odpoledne s deskovými hrami 5x ÒCD, DVD Ò Možnost strávit v knihovně čas mezi školou a kroužkem 4x ÒZábava ÒPoprvé do školy – Poprvé do knihovny (pasování, registrace zdarma) 2x ÒNsA ÒKroužky ÒRozvoj fantazie 3x ÒObohacení kreativity ÒKulturní instituce jako divadlo Ò Naučit se něco nového ÒRozvoj slovní zásoby 2x ÒPodpora čtenářství ÒZajímavá témata ÒSŠ Ò výzdoba 2x ÒPříjemné prostředí 3x ÒOdpočinkový prostor 2x ÒDětské výtvarné práce pro knihovny Ò ÒKnihovna se snaží zaujmout: ÉKnihy pro danou věkovou skupinu, komiksy, časopisy ÉAkce, soutěže ÉPC ÉPohádky ÒKnihovna se snaží získat: ÉNabídka knih, časopisy, komiksy, první čtení ÉAkce ÉRegistrace prvňáčků zdarma ÉHračky ÉDětský koutek ÉMilý personál ÒCo musí v knihovně dodržovat: ÉŘád ÉPůjčování a vracení ÉBezpečnost ÉPravidla etiky, morálky ÒJak se je knihovna snaží zabavit: ÉAutorské čtení, výtvarné kroužky, akce ÉStolní hry ÉDětský koutek ÉHračky ÒJak se je snaží vzdělávat: ÉPrvní čtení, encyklopedie, cizojazyčná literatura, příruční knihovna (encyklopedie) ÉVýtvarné kroužky, akce ÉRady pracovníků Ò ÒSamozřejmě široká nabídka knih všeho druhu (povinná četba, časopisy) 14x ÒPravidelná odpoledne s deskovými hrami 5x ÒNabídka využití PC nejen ke studijním účelům Òpočítače 2x ÒMožnost strávit v knihovně čas mezi školou a kroužkem 4x ÒZábava ÒPoprvé do školy – Poprvé do knihovny (pasování, registrace zdarma) 2x ÒKroužky ÒKnihovna je tu stále pro něho ÒRozvoj fantazie 3x ÒObohacení kreativity ÒKulturní instituce jako divadlo Ò Vzdělávací akce, besedy 6x ÒNaučit se něco nového ÒRozvoj slovní zásoby 2x ÒPodpora čtenářství ÒKvůli schopnosti hledat a najít odpovědi ÒHledání pomoci ÒZajímavá témata ÒPříjemné prostředí 3x ÒOdpočinkový prostor 2x ÒDětské výtvarné práce pro knihovny ÒSamozřejmě široká nabídka knih všeho druhu (povinná četba, časopisy) 14x ÒPravidelná odpoledne s deskovými hrami 5x ÒCD, DVD ÒNabídka využití PC nejen ke studijním účelům Òinternet 6x Òpočítače 2x ÒMožnost strávit v knihovně čas mezi školou a kroužkem 4x ÒZábava ÒNsA ÒKroužky Ò Knihovna je tu stále pro něho ÒRozvoj fantazie 3x ÒObohacení kreativity ÒKulturní instituce jako divadlo Ò Vzdělávací akce, besedy 6x ÒNaučit se něco nového ÒRozvoj slovní zásoby 2x ÒPodpora čtenářství ÒKvůli schopnosti hledat a najít odpovědi ÒRozšíření obzoru pro vlastní budoucnost ÒHledání pomoci ÒZajímavá témata Ò podklady pro referáty 2x ÒNaučí se orientovat v knihovně, výhoda pro budoucí studium Òvýzdoba 2x ÒPříjemné prostředí 3x ÒOdpočinkový prostor 2x ÒDětské výtvarné práce pro knihovny Ò Ò*2.-4. ROČNÍK Ò*9. ROČNÍK skenovat0037.jpg skenovat0039.jpg ÒSamozřejmě široká nabídka knih všeho druhu (povinná četba, časopisy) 14x ÒCD, DVD ÒDostupnost literatury Ò Nabídka využití PC nejen ke studijním účelům Òinternet 6x Òpočítače 2x Òdatabáze Ò Zábava ÒNsA Ò Úspora financí 2x Òregistrace zdarma (12-19 let, MZK), průkazka pro nadané děti ÒKnihovna je tu stále pro něho ÒMožnost podílet se na činnosti knihoven ÒObohacení kreativity ÒVzdělávací akce, besedy 6x ÒNaučit se něco nového ÒKvůli schopnosti hledat a najít odpovědi ÒRozšíření obzoru pro vlastní budoucnost ÒBudoucí studium ÒZajímavá témata Òpodklady pro referáty 2x ÒPříprava na příjímací zkoušky na SŠ ÒPříjemné prostředí 3x ÒOdpočinkový prostor 2x Ò ÒKnihovna se snaží zaujmout: ÉPříjemné prostředí, výzdoba ÉPropagované akce (divadelní představení) ÉDostupnost (knihovna v centru, blízko) ÒKnihovna se snaží získat: ÉZábavnými akcemi, soutěžemi ÉSlevami při registraci ÉDobře zásobený fond, nové knihy, povinná četba ÒCo musí v knihovně dodržovat: ÉTo, co všichni: být ohleduplní ke knihám i k ostatním ÉVčas vracet knihy ÉDodržovat řád knihovny ÒJak se je knihovna snaží zabavit: ÉKnihami ÉPočítači ÉVýstavami, akcemi ÒJak se je snaží vzdělávat: ÉVzdělávacími akcemi pro školy (kurzy, workshopy…) ÉDoporučením knih, které by si měli přečíst (na stolech, výstavkách, paní knihovnice poradí…) Ò*STUDENTI SŠ Ò*STUDENTI VŠ skenovat0040.jpg skenovat0041.jpg ÒSamozřejmě široká nabídka knih všeho druhu (povinná četba, časopisy) 14x ÒPravidelná odpoledne s deskovými hrami 5x ÒCD, DVD ÒDostupnost módní literatury Ò Nabídka využití PC nejen ke studijním účelům Òinternet 6x Òpočítače 2x Ò Zábava ÒNsA ÒÚspora financí 2x Òregistrace zdarma (12-19 let, MZK), průkazka pro nadané děti Ò Knihovna je tu stále pro něho ÒMožnost podílet se na činnosti knihoven ÒRozvoj fantazie 3x ÒObohacení kreativity ÒKulturní instituce jako divadlo Ò Vzdělávací akce, besedy 6x ÒNaučit se něco nového ÒRozvoj slovní zásoby 2x ÒPodpora čtenářství ÒKvůli schopnosti hledat a najít odpovědi ÒRozšíření obzoru pro vlastní budoucnost ÒHledání pomoci ÒBudoucí studium, zvykání si na školní prostředí VŠ ÒZajímavá témata Ò podklady pro referáty 2x ÒNaučí se orientovat v knihovně, výhoda pro budoucí studium ÒPříjemné prostředí 3x ÒOdpočinkový prostor 2x Ò ÒKnihovna se snaží zaujmout: ÉStudijní materiály, knihy ÉPřístup k internetu, databázím ÉVzdělávací přednášky ÉMVS ÒKnihovna se snaží získat: ÉSlevy, výhodnější ceny, některé bezplatné služby ÉStudijní prostory ÉMultimédia a přístup k internetu ÉPracovní pozice pro absolventy ÉOtevírací doba ÉPohodlné posezení ÉSpolečenské a vzdělávací akce ÒCo musí v knihovně dodržovat: ÉKnihovní řád ÉVýpůjční řád ÉOtevírací dobu ÒJak se je knihovna snaží zabavit: ÉVzdělávací a společenské akce ÉAutorská čtení ÒJak se je snaží vzdělávat: ÉStudijní materiály ÉVzdělávací akce É Ò Ò ÒSpousta odb. knih jako inspirace k výuce (i beletrie) 15x ÒPříprava materiálů na vyučování, např. příprava prezentací, kopírování učebnic, rešerše 3x Ò dborná školení 5x ÒSebevzdělávání 3x Ò Informační zdroje, Databáze 6x ÒStudovna 1x Ò Zajímavé kulturní akce 2x Ò Dostupnost knihovny u školy ÒVelký, klidný prostor (pro sebe, i pro výuku) 3x ÒČetba 3x ÒKavárna ÒUšetření (učitelský plat) Ò Ò*DOSPĚLÍ DO 30 LET Ò*DOSPĚLÍ NAD 50 LET skenovat0036.jpg skenovat0042.jpg ÒSpousta odb. knih jako inspirace k výuce (i beletrie) 15x Òměl by znát prostředí knihovny, aby byl schopen sem nasměrovat žáky 5x Òmá možnost využít databázi informací o osobnostech a památkách našeho regionu, jejíž součástí je i kalendárium s výročími narození a úmrtí osobností spjatých s naším regionem (např. Eduard Petiška) 3x ÒPříprava materiálů na vyučování, např. příprava prezentací, kopírování učebnic, rešerše 3x Ò Využití knihovny pro výuku formou besed / seminářů/ exkurzí 7x ÒSnižování bariér Ruku v ruce ÒSpolupráce školy a knihovny 2x Ò Odborná školení 5x ÒSebevzdělávání 3x ÒInspirace programy pro děti, aby mohl něco podobného dělat v hodinách Ò Informační zdroje, Databáze 6x Ò Zajímavé kulturní akce 2x Ò Dostupnost knihovny u školy ÒČetba 3x ÒChce být studentům příkladem 2x Ò ÒKnihovna se snaží zaujmout: ÉAkce a workshopy ÉDostupnost internetu ÒKnihovna se snaží získat: ÉDostupností v centru, centrální výpůjční pult ÉSnížené poplatky ÉNákupní košíky na knížky ÉVýtah ÉŠatna u vstupu ÒCo musí v knihovně dodržovat: ÉKnihovní řád ÒJak se je knihovna snaží zabavit: ÉKulturní akce ÉRelaxační zóny ÒJak se je snaží vzdělávat: ÉWorkshopy ÉVýstavy Ò ÒSpousta odb. knih jako inspirace k výuce (i beletrie) 15x Òměl by znát prostředí knihovny, aby byl schopen sem nasměrovat žáky 5x Òmá možnost využít databázi informací o osobnostech a památkách našeho regionu, jejíž součástí je i kalendárium s výročími narození a úmrtí osobností spjatých s naším regionem (např. Eduard Petiška) 3x ÒPříprava materiálů na vyučování, např. příprava prezentací, kopírování učebnic, rešerše 3x Ò Využití knihovny pro výuku formou besed / seminářů/ exkurzí 7x ÒSnižování bariér Ruku v ruce ÒSpolupráce školy a knihovny 2x Ò Sebevzdělávání 3x ÒInspirace programy pro děti, aby mohl něco podobného dělat v hodinách Ò Informační zdroje, Databáze 6x ÒStudovna 1x ÒDostupnost knihovny u školy ÒVelký, klidný prostor (pro sebe, i pro výuku) 3x ÒČetba 3x ÒChce být studentům příkladem 2x ÒUšetření (učitelský plat) Ò ÒInteriéry a jejich vybavením, uspořádáním Éhttps://plus.google.com/u/0/photos/100186316768000019338/albums/6069416007572123905 ÒPropagační předměty Éhttp://www.nocsandersenem.cz/ Éhttp://skip.nkp.cz/akcTyden04plak.htm Éhttp://skip.nkp.cz/akcSkolaNaruby.htm Éhttp://knihovnam.nkp.cz/sekce.php3?page=05_St/kalendar.htm É… ÒPři přípravě programu je nutné nejdříve stanovit, jakých cílů v programu chcete dosáhnout. ÒCíle musí vycházet z potřeb cílové skupiny a z její charakteristiky. ÒV případě žáků MŠ, ZŠ a SŠ je nutné brát ohled také na očekávání a potřeby pedagogů, kteří se žáky přicházejí. Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò Ò ÒMyšlenky olympiády –rovnost, stav míru… ÒOsobní příběh ÒPopularizace sportu ÒOrientace v knihách na téma sport ÒVyhledávání na internetu ÒVyhledávání v knihách Òdiskuze ÒPrezentace ÒPráce ve skupinách ÒČeští sportovci a jejich odkaz ÒRozvoj patriotismu Ò…