Žák by měl být schopen užívat vlastnosti dělitelnosti přirozených čísel, operovat s intervaly, aplikovat geometrický význam absolutní hodnoty. PŘEDEPSANÉ Žáci sledují animovaný seriál toulky českou minulostí a jsou touto cestou informováni o tom, jak se seznámil kníže Oldřich se svou budoucí ženou Boženou. REALIZOVANÉ Žák umí budit dojem, že rozumí tomu, co učitel říká, i když tomu tak není. SKRYTÉ Žák umisťuje pohoří do slepé mapy České republiky a u každého pohoří udává jeho nejvyšší vrchol včetně jeho přibližné výšky. OSVOJENÉ Od žáka je při zkoušení očekávána přesná znalost letopočtů. HODNOCENÉ Žák by měl objasnit proces christianizace a její vliv na konstituování raně středověkých států v Evropě; vysvětlit podstatu vztahu mezi světskou a církevní mocí v západním i východním kulturním okruhu i projevy vlivu náboženství a církve ve středověké společnosti. PŘEDEPSANÉ Žáci nejsou seznámeni s tím, kdo to byl Alexej Petrovič Maresjev. NULOVÉ Žák ví, u kterého z učitelů musí po zvonění sedět na svém místě. SKRYTÉ Učitel ve třídě uvádí významné zástupce hub a lišejníků, promítá jejich fotografie a za pomoci vizualizace vysvětluje, jaká je jejich stavba. REALIZOVANÉ Žák dostává test, v němž má vyznačit pohoří do slepé mapy České republiky a u každého pohoří uvést jeho nejvyšší vrchol včetně jeho přibližné výšky. HODNOCENÉ Žák dokáže reprodukovat hlavní myšlenku cizojazyčného poslechu. OSVOJENÉ