ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE Vyberte a stáhněte si jeden z dvou článků pro další analýzu: Hofmann, W., Luhmann, M., Fisher, R. R., Vohs, K. D., & Baumeister, R. F. (2014). Yes, But Are They Happy? Effects of Trait Self‐Control on Affective Well‐Being and Life Satisfaction. Journal of Personality, 82(4), 265-277. Bertrams, A., Baumeister, R. F., Englert, C., & Furley, P. (2015). Ego Depletion in Color Priming Research Self-Control Strength Moderates the Detrimental Effect of Red on Cognitive Test Performance. Personality and Social Psychology Bulletin, 41(3), 311-322. Všechny vypracování odevzdejte osobitně do příslušné odevzdávárny v ISu. Je důležité důsledně dodržovat všechny termíny. Odevzdávárna se po termínu uzavře. První část – termín 3. 11. 2015 23:59: 1. Projděte si celou úvodní a diskusní část článku a rozdělte celý text na primární, sekundární a terciární informace. Pokud se nebudete umět rozhodnout, pomožte si, pokud možno, dohledáním citovaného zdroje. 2. Vyberte si ze všech citovaných zdrojů pět podle zájmu (ideálně takové, kde si nejste jistí, co je vlastně citováno, nebo kde vás zajímá původní znění informace). Tyto zdroje si dohledejte a najděte v nich citovanou informaci. Zkopírujte tuto část do úkolu (příp. části, které nejvíc na danou informaci poukazují) a popište, zda vám přijde informace v sekundárním zdroji citovaná adekvátně a dostatečně přesně. Zjistili jste po prostudování primárního zdroje něco důležitého navíc, co ovlivnilo vaše vnímání sekundárního zdroje? Druhá část – termín 10. 11. 2015 23:59: Podívejte se na jazykové prostředky použité v každé z hlavních částí článku (introduction / method / results / conclusion or discussion) a identifikujte ty, které považujete pro daný text za typické. Vyznačte je nebo zkopírujte a krátce popište, proč se podle vás v dané části užívají (a v jiné ne). Jaké ekvivalenty byste použili v češtině/slovenštině? Není nutno vyjadřovat se ke každému výrazu zvlášť (i když i to je možné), můžete je např. rozdělit do kategorií a popsat pragmatiku jazyka v dané části z obecnějšího hlediska. (Ne však abstraktního!!! Buďte, prosím, co nejkonkrétnější, jako kdybyste dělali výklad studentům.) Třetí část – termín 24. 11. 2015 23:59: Napište na základě vybraného článku tzv. brief report, tj. popularizační článek. Představte si, že jde o článek do popularizačně vědeckého časopisu pro širší veřejnost. Rozsah článku 300 až 450 slov. (Další informace k tomu, jak by měl popularizační článek vypadat, probereme na semináři.) Článek by měl také mít adekvátní název a „lead“, tj. úvodní odstavec. Čtvrtá část – termín 8. 12. 2015 23:59: Poskytněte zpětnou vazbu několika spolužákům podle přidělených anonymních vypracování. Bližší pokyny k vypracování zpětné vazby budou dostupné později v samostatném souboru.