Brief report: Ego Depletion in Color Priming Research: Self-Control Strength Moderates the Detrimental Effect of Red on Cognitive Test Performance Alex Bertrams1, Roy F. Baumeister2, Chris Englert3, and Philip Furley4 Fascinující svět barev vede k výkladu jejich vlivu na člověka nejen širokou veřejnost a odborníky např. z oblasti designu interiéru nebo vizážistiky, v nedávné době se k nim přidala i vědecká obec. Systematický výzkum je teprve na začátku, v obecné rovině nicméně můžeme říci, že různé barvy vyvolávají odlišné psychologické reakce. Empirické důkazy naznačují, že krátká expozice červené barvy, nebo dokonce slova „červená“ psaného černým písmem, vedou k implicitní úzkostné reakci a v důsledku narušuje kognitivní výkon. Autoři tohoto článku se zabývali „efektem červené“ v souvislosti se sebekontolou, v této studii tuto barvu srovnávali s šedou. Cíl Zjistit, zda negativní efekt vystavení červené barvě na kognitivní výkon bude ovlivněn seberegulační kapacitou (vyčerpáním ega). Metoda Prvního experimentu se zúčastnilo 72 německých studentů, kvůli nekompletní datům a jiným problémům sestával konečný vzorek z 66 účastníků (38 žen; průměrný věk 22.32 let, SD = 2.80). Druhý experiment byl doplněn na 80 německých studentů s finálním vzorkem 76 (60 žen; M= 22.01, SD = 3.47). Třetího experimentu se zúčastnilo 130 německých středoškoláků (81 dívek; M=16.39, SD = 0.60) , u toho 5 jich bylo vyřazeno. K výpočtům byla využita 2 × 2 ANCOVA. Výsledky Závěr Hodnocení: Populární článek není dokončený, čili nesplňuje zadání. Populární název článku chybí. Lead plní svoji funkci představení tématu. Cíl je jasně definován. Metoda je dle mého názoru příliš odborná s přebytečnými informacemi. Laik se nemusí radovat ze směrodatné odchylky a 2 x 2 ANCOVA je relevantní především pro hodnotící výzkumníky (spíše styl rešerše než vědeckopopulární článek). Jelikož je článku pouze půl, nelze hodnotit jak by vypadal celý.