}Poradenská agentura zadala vašemu týmu následující úkol – musíte vyřešit zakázku, kterou jste obdrželi od renomované společnosti: }Společnost Student Agency, s. r. o. si od vaší agentury objednala návrh řešení své personální situace. Ve firmě vznikla potřeba přijmout a následně dále rozvíjet (vzdělávat) a odměňovat několik zaměstnanců pro nově zřizované pracoviště prodeje letenek v Brně. }Navrhněte alternativy náboru a výběru pracovníků (externí/interní výběr zaměstnanců, využití agentury/zajištění náboru vlastními zdroji apod.), jejich rozvoj a vzdělávání. Zadavatel má zájem i o zpracování systému hodnocení s vazbou na odměňovací systém. }Výstup projektu bude předložen jednateli společnosti, který ji zhodnotí a nejlepší variantu následně použije v praxi. }Od zadavatele jste obdrželi stručný popis pracovních míst, na jejichž základě vypracujte váš návrh: } }Nadřízený: junior manager }Podřízený: nedefinován }Pozice v hierarchické struktuře zaměstnavatele: zaměstnanec }Prodejce letenek plní v rámci své působnosti zejména tyto úkoly: }● rezervace letenek, jejich produkce a související úkony - informování klientů, aktualizace a kontrola ceníků apod.) }● zpracování on-line rezervací, změny rezervací }● rezervace a prodej ubytování }● rezervace a prodej pronájmů automobilů }● prodej cestovního pojištění }● prodej dalších cestovních služeb }● poskytování informací o vízových povinnostech }● administrativa (práce s firemní databází, zasílání letenek klientům, evidence) }● dodržování pravidel firemní politiky a vnitřních pokynů, zdokonalování profesní způsobilosti } }Pracovní doba: }● 40 h týdně (ev. přesčasy ve vysoké sezóně – 4, 5, 6,9 ) } } }Rozsah projektu je 10 normostran textu (tolerance 10%); návrh řešení zakázky by měl obsahovat jednotlivé kroky a činnosti, které by měl zadavatel vykonat pro zdárné vyřešení problematické personální situace. } }Hodnotící kritéria: }● obsahová stránka nabídky (alternativy řešení úkolu, pozitiva a negativa variant apod.) }● formální úprava dokumentu }● použité zdroje (odkazy na primární a sekundární zdroje, citace,…) }● termín odevzdání práce } }Formát zpracování: }MS Word doc }úvodní strana (fakulta, studijní obor/y, jména všech členů týmu, datum odevzdání, rok) }rozsah:10 normostran }dodržení citační normy ČSN ISO } }Hodnocení: přijato/nepřijato. Včasné odevzdání práce je podmínkou účasti na závěrečném písemném testu. } }Snažte se zjistit co nejvíce informací o zadavateli – předkládáte mu řešení „na míru“. }Zvažte finanční a zejména časovou stránku navržených řešení náboru a výběru nových zaměstnanců, jejich následný rozvoj a systém hodnocení. }Ujasněte si, na kterou cílovou skupinu obyvatelstva se zaměříte a uvažte, co jim nabídnete. }Určete si cíle rozvoje a vzdělávání pro pracovní pozici a zejména potřeby nových zaměstnanců. }Navrhněte metody rozvoje a vzdělávání a způsoby evaluace efektivity rozvoje vzdělávání vycházející ze vzdělávacích cílů. }Využijte doplňující informace o předchozím zaměstnání a vzdělání nově přijatých zaměstnanců (viz níže). }Snažte se dodržet maximální částku, kterou je vedení společnosti ochotno na rozvoj a vzdělávání nově přijatých zaměstnanců vynaložit (zaměřte se na efektivní vyžití!). }Zaměřte se na cíle hodnocení, navržená kritéria a metody hodnocení pro danou pozici. }Důležitý je i průběh hodnotícího procesu a využití závěrů hodnocení. }Pamatujte, že efektivní systém hodnocení souvisí s mnoha dalšími podnikovými procesy v oblasti ŘLZ (odměňování apod.). } }Zadavatel na základě vašeho návrhu přijal 4 nové prodejce letenek (2 ženy a 2 muže). Pro všechny jde o první zaměstnání po absolvování střední školy (OA, gymnázium, střední průmyslová škola a střední škola zemědělská). Všichni absolventi mají mírně pokročilou znalost Aj. }Zadavatel se snaží dlouhodobě prosazovat politiku co nejvstřícnějšího přístupu k zákazníkům. Na vzdělávání těchto pracovníků je možné vynaložit maximálně 80.000,- Kč. } }POZNÁMKA: Důvodem pro vypracování nového systému hodnocení zaměstnanců je poskytnout zaměstnancům přehledný nástroj, který jim umožní sledovat a vlastní aktivitou ovlivňovat výši své odměny, svůj kariérní růst a tím zaměstnance motivovat k vyšším pracovním výkonům. Pro podnik by měl být navržený hodnotící systém prostředkem poskytujícím informace o výkonech zaměstnanců, nástrojem k poskytování zpětné vazby zaměstnancům, k motivaci zaměstnanců a k vylepšení komunikace mezi podřízenými a nadřízenými. } } }