Příloha č. Legenda 2.01 Repertoár gregoriánského chorálu 2.02 Schéma melodického průběhu žalmového zpěvu a jeho struktury 2.03 Tóninové formule nápěvů žalmového zpěvu (žalmové tóny) 2.04 Žalm 109 „Dixit Dominus“ [ nešpory Svatodušní neděle] 2.05 Formule recitativního zpěvu I 2.06 Formule recitativního zpěvu II 2.07 Antifona „Dum complerentur dies Pentecostes“ ( vázaná k žalmu) 2.08 Antifona „Hodie completi sunt“+ Magnificat 2.09 Antifona nevázaná [ mariánská „Alma redemptoris mater“] 2.10 Psalmodie antifonální [ introitus „Resurrexi et adhuc] 2.11 Psalmodie antifonální [ communio „Pascha nostrum immolatus est“] 2.12 Psalmodie responsoriální [graduale „ Haec dies quam fecit Dominus“] 2.13 Psalmodie responsoriální [responsorium prolixum „ O magnum mysterium“] 2.14 Psalmodie responsoriální [ responsorium breve „Amavit eum Dominus“] 2.15 Schéma základních tropačních typů 2.16 Kyrie s tropem „Cunctipotens genitor Deus“ – textová podoba 2.17 Kyrie s tropem „Cunctipotens genitor Deus“ – hudební podoba 2.18 Sekvence „ Dies irae“ 2.18.1 Sekvence-kontinuální záznam (XIII A 2: Hodierne lux diei) 2.18.2 Sekvence – strofický záznam (Závorka Lipenský: Slovo dobré Pán Bůh divný) 2.19 Prokomponovaný (astrofický) hymnus „Credo in unum Deum“ 2.20 Strofický hymnus ambroziánského typu „Veni creator Spiritus“ 2.21 Schéma hudebního průběhu gregoriánské mše 2.22 Schéma průběhu denního officia 2.23 Schéma průběhu církevního roku 2.24 Schéma symetrické a asymetrické strofy 2.25 Schéma vztahů textu a nápěvu 2.26 Textová ukázka jednořádkového versu (tropus k Agnus Dei) 2.27 Textová ukázka dvouřádkového versu (tropus ke Kyrie) 2.28 Textová ukázka dvouřádkového versu ve funkci responze (repetitio), dělící text 94.žalmu do symetrických oddílů (formotvorný prvek). 2.29 Textová ukázka třířádkového tropu sice stroficky uspořádaného, ale funkčně vázaného na základní liturgický text Sanctus. Je to přechodová forma z versu na conductus (preconductus). 2.30 Textová ukázka jednostrofého konduktu o pravidelné stavbě strofy s prokomponovaným nápěvem různým pro různé řádky. 2.31 Textová ukázka vícestrofého konduktu o pravidelné kombinované stavbě strofy s opakujícím se řádkovým nápěvem a pravidelnou stavbou veršů. 2.32 Textová ukázka jednohlasé cantio o pravidelné stavbě strofy ve formě /:a:/b + r^o^ 2.33 Ukázka proměny latinské cantio na českou duchovní píseň. Latinská cantio „More festi querimus“ a česká píseň „Přišli jsme na čest zpievajíc“. Nejedlý:DHZ 6, s.318; MHB:003.131 2.34 Tabulka modů 2.35 Liturgické knihy 1 (Klatovy) 2.36 Liturgické knihy 2 (Ročov) 2.37 Liturgické knihy 3 (Slavětín) 2.38 Liturgické knihy 4 (Louny) Přílohy a ukázky k 2. tematickému okruhu 2.39 Liturgické knihy 5 (Rajhrad) 2.40 Liturgické knihy 6 (Sedlec) 2.41 Liturgické knihy 7 (Sedlec) 2.42 Liturgické knihy 8 (Nová Říše) 2.43 Identifikace modu 1 2.44 Identifikace modu 2 2.45 Identifikace modu 3 2.46 Identifikace modu 4