1. Obchodování s informacemi Jste manažer velké firmy, který se zodpovídá za její prospěch. Vaše společnost provozuje síť DVD a video půjčoven. Při registraci klientů získáváte řadu jejich dat se souhlasem k použití pro potřeby firmy. Po oslovení obchodní firmou zvažujete, zda prodáte data získaná pomocí nákladně vyvíjeného informačního systému druhým stranám pro komerční využití. Je správné prodat shromážděná data? Uveď argumenty pro akcionáře? Uveď argumenty pro podílníky. Uveď argumenty pro místní občany. 2. Zdravotnická dokumentace Váš lékař vám nabídne registraci do lékařského zdravotnického systému, v němž mohou autorizované osoby prohlížet záznamy pacientů. Budete souhlasit? Proč ano či ne? Uveď argumenty. 3. Těhotenství a soukromí Většina lidí věří, že jejich lékařské problémy jsou a měly by zůstat soukromé. Stav našeho zdraví není něco, co by mělo být zveřejňováno či odhaleno komukoli s výjimkou osob starající se o naše zdraví (lékaři, sestry, pojišťovny). Je také těhotenství zdravotní záležitostí, která by měla být udržována v tajnosti? Je správné odmítnout poskytnout údaje o těhotných ženách policii, která hledá matku mrtvého dítěte, které bylo nalezeno v popelnici? Proč ano/ne, když většina těchto matek nic neprovedla? 4. Monitoring na pracovišti Vedoucí marketingu se domnívá, že jeden z jeho podřízených tráví příliš mnoho času surfováním na internetu. Požádá vás, abyste monitorovali zaměstnancův email, URL stopy a webové downloady a do konce týdne chce odevzdat zpracované logy. Jak budete reagovat. Zdůvodni své rozhodnutí. Za jakých podmínek bys reagoval opačně? 5. Partnerská nevěra Někdo, o koho se staráte, je svým partnerem podváděný. Někdo jiný vám ukázal konverzaci mezi partnerem a někým dalším, které je nezvratným dokladem o tom, co se stalo. Tato konverzace/zpráva byla získána třetí stranou způsobem, který porušuje soukromí (heknutím hesla apod.) Je důležitější, jak jste se o chování dozvěděli nebo co jste se dozvěděli? Je možné porušit něčí soukromí, abyste odhalili, že vám lže a podvádí vás?