Aplikační seminář 16. 10. 2015 http://socialinnovationmn.com/wp-content/uploads/2013/01/Design-Thinking-fo-Educators.jpg Design thinking Abstraktní Konkrétní Minulost / přítomnost Budoucnost •„Design thinking can remind public servants to ask the obvious: What’s it like to check in to hospital, call the police or collect the dole?“ • •Tim Brown, IDEO http://farm8.staticflickr.com/7292/11115057954_80d4847535_b.jpg •4 kréda: •Dívejte se na vše jako na experiment •Zpochybňujte status quo (Ptejte se proč?) •Dejte slovo uživateli (občanovi) •Buďte konkrétní. Ukazujte. Vizualizujte. by Aarhus Public Libraries http://farm1.staticflickr.com/104/284084730_02b113e4f1_b.jpg •3 mýty o zapojení lidí 1.„Uživatel-diktátor“ 2.Vyžaduje to příliš mnoho zdrojů 3.Lidé mají nerealistická očekávání 9437863242_b09cfe1cc0_b.jpg 40 % vs. 15 % 40 % lidí tvrdí, že kupuje přednostně bio zeleninu 15 % lidí ji opravdu má v nákupním košíku http://farm6.staticflickr.com/5099/5515125157_51d18a3612_b.jpg Výkon vs. zážitek Dollarphotoclub_61254718.jpg Logika vs. empatie Dollarphotoclub_68380167.jpg Grafy vs. příběhy CÍL: řešení, které vyhovuje potřebám uživatele Dollarphotoclub_54902584.jpg Dollarphotoclub_57752099.jpg 2 druhy výzkumu Výzkum od stolu •Co všechno o cílové skupině víme? •Co můžeme snadno zjistit? (Co už objevili jiní?) •Co už funguje? •Jaké jsou případné možné zdroje, partneři, podobné projekty, inspirace •„Stakeholder mapping“, analýza konkurence Dollarphotoclub_69852002 (1).jpg Bavte se s lidmi! Empirický výzkum •Formativní výzkum •Kdo jsou cíloví uživatelé? •Jak žijí? Co ovlivňuje jejich chování, postoje? Jaké řeší problémy? •Generativní výzkum •Jaké jsou možnosti řešení problémů? •Evaluační výzkum •Je řešení použitelné? • Druhy výzkumů • •Formativní výzkum • •Generativní výzkum • •Evaluační výzkum • Druhy výzkumů •Formativní výzkum •Generativní výzkum •Kreativní workshopy, World Café, Ne-konference •Prototypování •Card sorting •Evaluační výzkum •Uživatelské testování •Evaluační dotazníky •Wizzard of Ozz Typologie zapojení uživatele Masa Jednotlivci Informování o současném stavu Vytváření budoucích řešení KISK APLS canvas Co víme o cílové skupině Jaký problém řeší Jaký máme předpoklad o řešení? Metoda ověření Výsledek Výstupy – 6. 11. •Zpráva o tom, kde jsme teď: •Persony? •Jaký problém řešíme? •Jaké výzkumy proběhly? •Jaké budou další kroky? • •Rozsah: na vás •Počet hodin a role/práce každého člena týmu