Zadání dílčího úkolu k bloku č. 1 Teoretická východiska informační gramotnosti Cílem úkolu je seznámení se a přemýšlení nad aktuálním stavem výzkumů a teoretického poznání na poli informační gramotnosti na základě vybraných článků, které byly publikovány v posledním sborníku z konference ECIL (European Conference on Information Literacy). V rámci plnění úkolu je nutné: 1. Přečíst čtyři články ze sborníku Information literacy: lifelong learning and digital citizenship in the 21st century. Second European Conference, ECIL 2014, Dubrovnik, Croatia, October 20-23, 2014. Proceedings. 1st edition. New York, NY: Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2015, pages cm. ISBN 331914135x. Dostupné z: SpringerLINK 2. Minimálně tři články musí být z této nabídky: Karvalics, László Z. Emerging New Information Literacies – A Conceptual Outlook. S. 37-46. Gust von Loh, Sonja (et al.). Information and Media Literacy in Kindergarten. S. 253-262. Greenwell, Stacey. Using the I-LEARN Model to Design Information Literacy Instruction. S. 400-406. Holma, Baiba (et al.). Towards Adult Information Literacy Assessment in Latvia: UNESCO Media and Information Literacy Competency Matrix in Practice. S. 550-559. 3. Divoká karta Pokud existuje článek ve sborníku, který vás tematicky enormně zajímá, je možné jeden z výše uvedených nahradit tímto článkem, je ale nutné počítat s potřebou seznámení ostatních s obsahem článku. 4. Strukturované zhodnocení jednoho článku Ze čtyř přečtených článků si vyberete ten, který vás nejvíce zaujal, a zpracujete jeho strukturované zhodnocení. Tato struktura odpovídá recenznímu formuláři, který byl použit při přípravě sborníku z ECIL 2015. Najdete ji na následující stránce tohoto dokumentu. 5. Odevzdání Články je nutné přečíst do posledního setkání v bloku s POVINNOU účastí, který proběhne 27. 10. 2015 pro prezenční studenty. Kombinovaní budou mít stejnou aktivitu buď také v tomto termínu, nebo v rámci výuky 5. 12. 2015. Toto setkání bude mít formu diskuze nad obsahem čtených článků. Písemné zhodnocení vybraného článku je nutné odevzdat nejpozději 22. 10. 2015 do odevzdávárny v IS MU. Název příspěvku: Stručné shrnutí obsahu (500-1500 znaků): Na škále 1 (nejhorší) – 10 (nejlepší) ohodnoťte následující kritéria: Hodnocení Kvalita zpracování problematiky: Význam pro posun poznání v tématu informační gramotnosti: Originalita: Tematická relevance k informační gramotnosti: Způsob vyjádření obsahu (ne formátování, ale podání obsahu): Celkové zhodnocení: Vlastní zhodnocení obsahu, názor na článek i problematiku (1000-2500 znaků):