Martin Kubina 361080 Big Eyes (Einaim Gdolot)/Uri Zohar, 1974 2) The film is focusing on three circles of dramatic conflicts: A family drama, a friendship drama, a sport drama. What is the perspective of the narration? Is it one of the character's points of view? Or an external narrator's perspective? In either case, does one of the character's perspectives have a dominant presence in the film? Perspektiva filmu, rozsah narace, přesahuje perspektivu jednotlivých postav, přesto se dá říct, že se nejúžeji vztahuje k Benny Furmanovi. Film po většinu času provází tuto postavu, část děje fabule je s ohledem na ni dokonce záměrně zamlčena, několik scén ale toto vztažení k perspektivě postavy porušuje, i tyto scény jsou ale vztaženy k jejímu jednání – vytvářejí pro něj kontext. Nejnázornějším příkladem je asi scéna s basketbalovým tréninkem, kterého se Benny neúčastní a během něhož Yossi hlídá jeho dítě. Scéna je uvozena tím, že z ní Benny odejde, jde tedy o scénu, která by mohla být uvozena titulkem „zatímco ...“. Souběžnost této scény se scénou návštěvy Simy, je vyjádřena tím, že se Benny následně vrací do prostředí, ve kterém se scéna, ze které odešel, odehrávala. Zmíněná scéna by se také dala použít při uvažování o třech nabídnutých vrstvách konfliktů (rodinné drama, drama přátelství, sportovní drama). Podle hlavní postavy scény, ve které hlavní postava filmu chybí, se nabízí úvaha o tom, že nejvýznamnější je pro film drama přátelství. V další scéně, které se Benny neúčastní (protože se zrovna sprchuje) se sice vyskytuje i jeho žena, ale i v této scéně je hlavním aktérem Yossi..Dále to podporuje fakt, že po návratu hlavní postavy je Yossiho schopnost samostatně jednat opakovanou kritikou hlavní postavy přímo popřena (Yossi podle ní není schopen přestat kouřit, ač to bez ní vypadlo jinak; Yossi prázdně tlachá, když mluví o své nespokojenosti a přáních....) Nejvýmluvněji pro vyzdvižení této vrstvy však mluví umístění scény, ve které si hlavní postava a její náhradník vymění role kritizující-kritizovaný. Kromě scén ve kterých hlavní postavu nahradí Yossi se od ní na chvíli osamostatní i všechny tři ženy, které s ní mají vztah – když odchází, nebo se o to snaží. Funkce (dočasného) osamostatnění těchto postav je však poněkud jednodušší než případě scén, ve kterých hlavní postavu nahrazuje Yossi.