1. Film je o absurdnosti války, o neřešitelnosti otázky, která strana konfliktu je ta „dobrá“ a která „špatná“. Snímek je velmi nápaditý ve výběru časového úseku války. Děj se odehrává těsně ke konci válečného konfliktu a těsně po něm. Čímž ještě více vyniknout zmatky a dojem jakési „země nikoho“, v které se hlavní hrdinové nacházejí. Pokud bych to měl hodně zjednodušit, je nám zde prezentována Šestidenní válka jako konflikt, v němž nic nedávalo smysl. 2. Je to název italské komunistické/socialistické písně. Je využita ve scéně sjednocení Egypťanů a izraelských vojáků. Film obsahuje celkově výzvu k pospolitosti. 3. Je vlastně celý natočený z hlediska Egypťanů, ve většině ostatních filmů, co jsme zatím viděli, byli hrdinové buď z Izraele, případně se jednalo o několik hrdinů z „obou stran konfliktu“ (Beyond the Walls). Zde většinu filmu sledujeme dva Egypťany, kteří třeba i interagují s izraelskými vojáky, avšak jsou to stále oni, kdo nesou příběh kupředu. 5. Je to monolog z Kupce benátského, o kterém v předchozí části filmu herec mluvil. Monolog pronáší ve hře židovská postava, jedná se o zdůraznění toho, že jakýkoliv původ (ať národnostní, tak etnický) má člověk, nemění to nic na tom, že je stále člověkem. 6. Hlavní hrdina se zde pokouší přejít hranici Egypta a je nakonec zastřelen oběma stranami. Tato scéna podtrhuje téma nesmyslnosti války, lépe řečeno nesmyslnosti války pro obyčejného vojáka, který je často v bezvýchodné situaci v boji s nepřítelem na jedné straně a nutností poslouchat své vlastní velitele na straně druhé. 7. Zatímco pohled režiséra v Every Bastard a King je poměrně nestranný, případně spíše oslavující hrdinství izraelských vojáků v tomto konfliktu, v Avanti Popolo se díváme na válečný konflikt v mnohem přísnější optice, v celé její absurditě a nesmyslnosti.