1. Dávání a dostávání Vytvářejte věty podle údajů z obrázku. Šipky ukazují, od koho pohyb/benefice směřuje. Je-li někdo na stejném řádku jako %, je na společensky stejné úrovni. Je-li výš, je @_h, apod. Kruhy znázorňují prostor ô'h. © © © © © © © ® © ® Přeložte do japonštiny: ® Ta nová učitelka angličtiny vypadá přísně, že? ® Ten lahodně vypadající vepřový řízek chci sníst. © To plačící dítě vypadalo smutně. ® Příjemně se tvářící lidé jsou ve skutečnosti možná zlomyslní. © Červená růže ( ^ i v - ^ y ) vypadala voňavě, tak jsem ji koupil. © Piji ráda kávu, která vypadá luxusně ( ^ 5 ô ^ ) . © S radostí zkusila uvařit omeletu s rýží ( í A ý ^ x ) . Přeložte do češtiny: -> Možná řešení: 2. © Mám starého psa, ale je vždycky plný energie. © Chci vypadat chytře. ® Vypadá, že se každou chvíli rozpláče, protože to vypadá, že bude pršet. 3. Napojování predikativů a pomocná slovesa Doplňte sloveso v ~T tvaru a vhodné pomocné sloveso. y ) ^ ^ - ^ f é a ^ a ^ ž i i r / A o (iScx-S) o 4. Časové vyjádření Přeložte věty s výrazem i # . 4) Když jsem byl v Anglii, koupil jsem si novou košili. p) Když se cítím osamělý, jdu s kamarády do hospody. ^) Jako dítě jsem neměl rád brokolici. ^) Než budeš psát test, půjčil bys mi prosím tužku? /řO Než jsem jel do Ruska, musel jsem zajít na ambasádu. (;M!ĚtfO