Etika sociálního pedagoga ve vztahu k médiím Internetová komunikace, sociální média žproč se vyjadřovat v médiích? ž žco vše je vystoupení v médiích? ž žčím se řídit, aby naše jednání bylo etické? žnevyjadřuje se konkrétně k médiím žobecné principy ale aplikovatelné •přednost profesionální odpovědnosti před soukromými zájmy •důstojnost a lidská práva klientů •klientovo právo na soukromí a důvěrnost jeho sdělení • udržení a zvyšování prestiže svého povolání •právo i povinnost upozorňovat širokou veřejnost a příslušné orgány na případy porušování zákonů a oprávněných zájmů občanů ždůvěrnost informací (vč. osvětových účelů) žpři veřejném vystoupení vždy jasně odlišit, zda vystupujeme jako soukromá osoba nebo jménem instituce/profese žjaká je moje role a povaha vztahu s jedinci a skupinami, kterých se mé sdělení týká? žjakou míru kontroly budu mít nad finálním produktem? žnakolik jsou v souladu zájmy jednotlivců a skupin, kterých se sdělení týká? žco jsem schopen sdělit vzhledem k omezením plynoucím z dostupných informací? ž ž ž ž ž ž hubálek.png žzvážit 3 faktory •kompetence •časový rámec •míra kontroly • žnaučit se říkat NE, odolávat nátlaku žvždy na zřeteli základní principy ž ž žhttp://www.e-mostecko.cz/zpravy/litvinov/1394-socialka-a-straznici-si-doslapli-na-problemove-rodic e-omluva ž žhttp://ona.idnes.cz/patercata-a-klara-vitkova-rulikova-dtt-/spolecnost.aspx?c=A141229_184916_spole cnost_jup žsdělení na soc. sítích/internetu považována za veřejná a trvalá ž žhranice profesionálních vztahů ždůvěrnost informací žvyhledávání informací o klientech na internetu?