JAK HODNOTIT SEMINÁRNÍ PRÁCE JAKÝ JE SMYSL SEMINÁRNÍ PRÁCE: 1) UKÁZAT SCHOPNOST POCHOPIT, ANALYZOVAT A KONTEXTUALIZOVAT SOCIOLOGICKÉ TÉMA 2) 2) PODÍVAT SE NA POVINNOU LITERATURU 3) 3) CVIČIT AKADEMICKÉ PSANÍ – PRÁCI S INFORMACEMI, ARGUMENTY JAK HODNOTIT SEMINÁRNÍ PRÁCE JAKÝ JE SMYSL KOMENTÁŘŮ: 1) UPOZORNIT NA PROBLÉMY PRÁCE 2) ZHODNOTIT SILNÉ STRÁNKY PRÁCE 3) POSKYTNOUT HODNOTICÍ ZPĚTNOU VAZBU 4) SÁM SI UVĚDOMIT CHYBY PŘI PSANÍ TECHNICKY – JAK TO DĚLAT Z ISu stáhněte práci příslušné kolegyně/kolegy Do záhlaví práce napište červeně kdo komentoval Okomentujte, OHODNOŤTE 0-10 BODY (hodnocení je pouze zpětná vazba pro informaci, nezapočítává se do známky z kurzu, každý, kdo má přijatu práci, dostává ode mne 10 bodů) Do 1. 12. do půlnoci nahrajte do ISu, do složky: „SEMINÁRNÍ PRÁCE“ -> „KOMENTÁŘE“ Neměňte název staženého souboru – na začátku musí být příjmení autorky/autora původní práce. TECHNICKY – JAK TO DĚLAT Používejte komentáře ve Wordu, Případně režim sledování změn a navrhujte úpravy přímo do textu OKRUHY ČEHO SI VŠÍMAT FORMÁLNÍ STRÁNKA PRÁCE TEMATICKÁ PŘIMĚŘENOST LOGIKA TEXTU PRÁCE S VLASTNÍMI A CIZÍMI MYŠLENKAMI ARGUMENTACE VĚCNÁ SPRÁVNOST FORMÁLNÍ STRÁNKA ODPOVÍDÁ ROZSAH TEXTU ZADÁNÍ? 2 normostrany = 3600 znaků vč. mezer ±10 % (nepočítá se úvod, obsah, seznam literatury) JSOU V TEXTU KOREKTNÍ CITACE? Citační styl American Psychological Association. V textu: Autor (ROK), v seznamu Autor (ROK) Častý problém – webové stránky: Jak citovat – viz: http://www.apastyle.org/learn/quick-guide-on-references.aspx FORMÁLNÍ STRÁNKA I ODPOVÍDÁ ROZSAH TEXTU ZADÁNÍ? 2 normostrany = 3600 znaků vč. mezer ±10 % (nepočítá se úvod, obsah, seznam literatury) JSOU V TEXTU KOREKTNÍ CITACE? Citační styl American Psychological Association. V textu: Autor (ROK), v seznamu Autor (ROK) Častý problém – webové stránky: Jak citovat – viz: http://www.apastyle.org/learn/quick-guide-on-references.aspx FORMÁLNÍ STRÁNKA II JAZYKOVÁ ÚROVEŇ PRAVOPIS STYL TEXTU TEMATICKÁ PŘIMĚŘENOST JE TEXT ZAMĚŘEN NA SOCIOLOGICKÉ TÉMA? PŘÍPADNĚ, POKUD JDE O TÉMA VZDÁLENĚJŠÍ, JSOU ZMÍNĚNY STYČNÉ BODY? JE TÉMA VHODNĚ VYMEZENÉ? Není téma příliš široké na to, aby bylo možné je zpracovat na dvě strany? Není text jen plytkým výčtem pojmů? LOGIKA TEXTU JAK NAVAZUJÍ ARGUMENTY V TEXTU? Jsou jednotlivé části textu propojené nějakou myšlenkou? Je toto propojení logické? Je čtenáři snadno pochopitelné? Rozvíjí text nějakou myšlenku do hloubky, nebo je jen přehledem různých přístupů? Jsou přístupy srovnány navzájem, nebo jde jen o jejich výčet? Všímejte si práce s odstavci: Je práce členěna na odstavce? Jsou přiměřeně dlouhé? Obsahují ucelené myšlenky? Navazují na sebe? PRÁCE S VLASTNÍMI A CIZÍMI MYŠLENKAMI JE Z TEXTU MOŽNÉ ROZLIŠIT RŮZNÝ STATUS RŮZNÝCH TVRZENÍ? Je pochopitelné co je: - stanovisko autora (subjektivní) - stanovisko autora (na základě argumentů – jsou doloženy?) - tlumočení stanoviska (autority, výzkumu) - označení obecně známé skutečnosti ARGUMENTACE VYVOLÁVÁ-LI TEXT OTÁZKU „PROČ?“ JE MOŽNÉ NA NI V TEXTU NALÉZT ODPOVĚĎ? VLASTNÍ INVENCE: -Je v textu přínos autora? Například: Vlastní srovnání různých teorií Vlastní identifikace klíčového bodu v nějakém tématu Uvedení tématu do nového kontextu VĚCNÁ SPRÁVNOST POPISUJE TEXT KOREKTNĚ ZVOLENÉ TÉMA? Nezamlčuje některé důležité aspekty tématu? Připisuje myšlenky správným autorům? Nemýlí se v podstatných věcech? BODOVÁNÍ FORMÁLNÍ STRÁNKA PRÁCE (1 bod) TEMATICKÁ PŘIMĚŘENOST (2 body) LOGIKA TEXTU (2 body) PRÁCE S VLASTNÍMI A CIZÍMI MYŠLENKAMI (1 bod) ARGUMENTACE (2 body) VĚCNÁ SPRÁVNOST (2 body)