PGDS036 Metodologický seminář Zadání úkolu po třetí lekci 1. Otevřete si datový soubor „EU_Kids_FINAL.sav“. V krátkosti se seznamte se soubory „Final_dala_dictionary.pdf“ a „EUKOII-Technical_report.pdf“, které obsahují informace o výzkumu EU Kïds Online, resp. o datové matici, která na základě tohoto výzkumu vznikla a s níž budeme dále pracovat. 2. Nejdříve provedeme základní statistický popis souboru – za pomocí tabulek a grafů. Pro proměnné QC105a („How true are these of you?: I have at least one good friend“) a QC105d („How true are these of you?: Other people my age generally like me“) skrze panel „Analyze“. 3. V rámci procedury „Analyze“ -> „Crosstabs“ vyberte obě výše zmíněné proměnné. Nejprve si nechejte vygenerovat kromě absolutních četností také a) řádkové (row) procenta, které interpretujte. Poté pokračujte stejně s b) sloupcovými a c) celkovými procenty. Na závěr vygenerujte chí-kvadrát test nezávislosti a jeho výsledek interpretujte. 4. Proveďte stejný postup jako v bodech 2 a 3 s proměnnými QC108b („In the past 12 months, have you done any of these things?: Missed school lessons without my parents knowing (playing truant or bunking off school)“) a QC108d („In the past 12 months, have you done any of these things?: Been in trouble with my teachers for bad behaviour“). 5. Uložte matici a uložte si „Output“. Obojí prosím vložte do ISu: „Odevzdávárny“ -> „Kvantitativní metodologie“ -> „Úkol po 3. setkání“ do neděle 6. 11. 2016.