Interaktivní osnova: Úvod do psychologie
Týden 3: Úvod to kritického myšlení - psychologie nebo ne...?
Co není dobrý argument:
Sinnott-Armstrong, W., & Fogelin, R. J. (2014). Understanding arguments: An introduction to informal logic, 9th ed. Cengage Learning.
Kahneman, D. (2010). Thinking, fast and slow. Penguin Books. Článek "The scientific status of projective techniques" z roku 2000 je kritickou diskusí nad stavem vědeckého pozadí projektivních metod v psychologii s doporučeními pro vzdělávání budoucích odborníků. Článek "A critique of Lilienfeld et al.'s (2000) 'The Scientific Status of Projective Techniques'" z roku 2003. Projektivní metody ano nebo ne?
•Pouhé zdůrazňování našeho přesvědčení a emočního podtextu
•Vybírání faktů podle toho, které se nám hodí
•Ignorace nebo selektivní ignorace důkazů druhé strany
•Vybízení druhé strany, aby podala důkazy, které by vyvrátily naše nepodložené tvrzení
•Posuzování „kvality“ argumentů druhé strany na základě nesouvisejících informací
Doporučená literatura:Sinnott-Armstrong, W., & Fogelin, R. J. (2014). Understanding arguments: An introduction to informal logic, 9th ed. Cengage Learning.
Kahneman, D. (2010). Thinking, fast and slow. Penguin Books. Článek "The scientific status of projective techniques" z roku 2000 je kritickou diskusí nad stavem vědeckého pozadí projektivních metod v psychologii s doporučeními pro vzdělávání budoucích odborníků. Článek "A critique of Lilienfeld et al.'s (2000) 'The Scientific Status of Projective Techniques'" z roku 2003. Projektivní metody ano nebo ne?