MISK: Úkol 1 Linda Dufková, 439062 1. AMAN, HOLGER, and RACHAEL KUAN. 2014. "HIPSTER LIBRARIANS: PLEASE EXPLAIN." Incite 35, no. 1/2: 12-13. Library, Information Science & Technology Abstracts [online]. [cit. 2016-03-08]. Dostupné z: http://search.ebscohost.com.ezproxy.muni.cz/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=93 735079&lang=cs Článek Hipster Librarians: Please Explain se zabývá tématikou knihovníka jako hipstera. 2 jmenovaní knihovníci jsou okolím jmenováni jako hipster knihovníci a jsou na to hrdí – berou to jako pochvalu vzhledem k tomu, co vlastně hipster znamená. A jelikož knihovnictví je pro ně obor, ve kterém se prolíná něco ze starého řádu vedení a věcí a nového směru, zkrátka obor, kde je to staré i nové, tak se cítí pyšní být pojmenováni jako hipster knihovníci. Článek poukazuje na otevřenější přístup ke knihovníkům. Nejsou vnímáni jako jednotná osobnost čekající za pultem, ale jako člověk se širokým rozhledem a snahou se přiučovat něčemu novému a účastnit se zajímavých a nových akcí. 2. "Do Librarians with Tenure Get More Respect?." American Libraries 34, no. 6 (June 2003): 70. Library, Information Science & Technology Abstracts [online]. [cit. 2016- 03-08]. Dostupné z: http://search.ebscohost.com.ezproxy.muni.cz/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=99 23365&lang=cs Článek Do Librarians with Tenure Get More Respect? je koncipován jako rozhovor se dvěma děkany různých amerických univerzit (Mark Y. Herring, Winthrop University Rock Hill; Michael Gorman, California State University Fresno), přičemž jsou jim pokládány otázky na téma odborného knihovnictví. V článku jsou diskutovány otázky najímání nových zaměstnanců a obecně jejich kvalit jakožto osob na velmi vysoké úrovni. Knihovník univerzity by dle děkanů měl být reprezentativní osobností na úrovni, které se dokáže vyjadřovat odborně, je studovaná a působí vzdělaným dojmem, který je upřednostňován před samotným „lidským přístupem“. 3. Gertzog, Alice. "LIBRARY LEADERS: Who and Why?." Library Journal 115, no. 12 (July 1990): 45-51. Library, Information Science & Technology Abstracts [online]. [cit. 2016-03-08]. Dostupné z: http://search.ebscohost.com.ezproxy.muni.cz/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=90 09031404&lang=cs Článek Library leaders: Who and why? je článkem, který především zapadá do odborné působnosti knihovníků v praxi a soustředí se na tom, které osobnosti jsou daného roku nejvíce MISK: Úkol 1 Linda Dufková, 439062 významné. Primárně jsou zodpovězeny čtyři hlavní otázky týkající se vůdčí osobnosti pole působnosti. I když je to článek již více než dvě dekády starý, je zajímavé, jakým způsobem jsou knihovníci představováni. Pozice knihovníka j představena jako odborná osobnost, jejíž samozřejmostí je publikovat mnoho článků, z kterých může těžit nejeden kolega, ale především i další generace. Prezentace knihovníků je spíše zastřena před jejich profesionalitou. 4. Montelongo, Jose A., Lynne Gamble, Navjit Brar, and Anita C. Hernandez. 2010. "Being a Librarian Isn't Enough: The Importance of a Nonlibrary Research Agenda for the Academic Librarian: A Case Study." College & Undergraduate Libraries 17, no. 1: 2-19. Library, Information Science & Technology Abstracts [online]. [cit. 2016-03- 08]. Dostupné z: http://search.ebscohost.com.ezproxy.muni.cz/login.aspx?direct=true&db=lxh&AN=48 329362&lang=cs Odborný článek se zaměřuje na to, jakým způsobem je vnímán knihovník jako pracovník pomáhající získat určitou informaci, kterou student potřebuje – jakým způsobem je knihovník vnímán. Článek pracuje s teorií, že knihovníci jsou ve většině případů nedocenění a také bráni jako samozřejmost. Taktéž není všem známo, jaké všechny funkce knihovník zastává. Závěrem článku je zhodnocení, kde je udáno, jaké práce je knihovník schopen a tak je představen jako velký pomocník společnosti při hledání jakékoli informace.