Přístupy k výuce informační gramotnosti: fenomenografická studie studentů Kurzu práce s informacemi (KPI) Martina Bízová Joanna Galuszka Nikola Hálová Jan Vrzal Výzkumné téma ● jak studenti předmětu KPI vnímají pojem IG ● zkušenosti studentů s e-learningem ● nejedná se o definice IG ● zjistit, jak student získává životní zkušenosti, jak vytváří obsah pojmů a jak chápe svět kolem sebe Výzkumná otázka Jak vnímají pojem informační gramotnost studenti předmětu KPI na Masarykově univerzitě v podzimním semestru 2016? Podotázky ● Jaké zkušenosti mají studenti s kurzem? ● Ovlivňuje vnímání pojmu prostředí e-learningu? ● Uvědomují si studenti kurzu, že se učí IG? ● Jaké faktory/motivace přiměly studenty k zápisu kurzu? ● Jaký je názor studentů na budoucí využití znalostí z KPI? Metodologie - fenomenografická studie ● identifikace kvalitativně odlišných způsobů, jakými lidé chápou, vysvětlují anebo zdůvodňují jevy, děje v realitě světa ● vytvoření typologie identifikovaných představ, kterých existuje jen určitý počet Fenomenografický rozhovor ● polostrukturovaný ● otázky zaměřené na popis a analýzu postupů, jimiž člověk získává své zkušenosti ● otevřená témata ● ptát se na příčinu Jaký máš pocit z lekcí? Jaký je tvůj pocit z práce online? Jaký je tvůj pocit z jednotlivých úkolů? Výběr vzorku ● náhodný výběr studentů ● různé fakulty, obory ○ odlišné vnímání pojmů ● cca 8 respondentů Děkujeme za pozornost