První Parcon, který se tak ještì ani nejmenoval; poøadatelé ani úèastníci nevìdìli nic o tom, jak má con vypadat a co k nìmu patøí. Z jejich pokusù a omylù v následujících letech vyrostla ès. conová kultura jako souèást scifistické subkultury. Pardubice 1982 1982 První Koèas se jmenoval SF-Koèas a šlo o zvláštní èíslo Kolejního èasopisu, který na kolejích VŠCHT Pardubice údajnì v roce 1982 zalo il Jiøí Fidra, pozdìji aktivní fan. Proto to èíslo 4, první tøi èísla se vìnovala ivotu studentù a kolejním zále itostem, Koèas 4/1982 obsahuje výbìr z povídek Ceny Karla Èapka, které se dostaly do u šího výbìru porotcù roèníku 1982 soutì e. Visaèka na fotografickém papíru Sedící robot myslitel – nerealizovaný návrh Ceny Karla Èapka Cena Karla Èapka poprvé v podobì Èapkova Salamandra se objevuje na obálce Koèasu. Sošku uhnìtl Ondøej Neff, ale nìkolik let to nebylo známo. Figurku odlévali z umìlé hmoty v laboratoøích VŠCHT a byla objemovì zhruba polovièní ne dnes. Pardubice 1983 1983 Visaèka na fotografickém papíru Druhé vydání Koèasu se ji oddìlilo od svého mateøského periodika, které èasem zaniklo, ale Koèas pøi pøíle itosti Parconù vycházel a do Lovci èerných mlokù vycházeli mezi roky 1988 a 1990, obsahují výbìr povídek z CKÈ od roèníku 1982 po 1989 Výtvarno pøichází První spolupráce s malíøem a ilustrátorem Teodorem Rotreklem, napøíklad tvùrcem loga pra ského metra. Visaèka pøedstavuje bájného Pegasa, symbol básníkù, ale také odkazuje k erbu Pardubic. Pardubice 1984 1984 Visaèka od Teodora Rotrekla Dvoj-plakát Václava Houfa Motivy z plakátù se objevily na obálce a jako volné ilustrace v knize Mysli si svìt (Kruh 1990). Knihu z povídek nejmladších èeských autorù sestavil Lubor Falteisek, vyšla ale a v dobì, kdy ji mnozí autoøi jako Ivan Adamoviè, Jan Lipšanský, Longin Albert Wdowiak, Pavel Hurych, Vilma Kadleèková èi Jiøí Pøibyl prorazili v CKÈ èi jinak. Pardubice 1985 1985 Visaèka od Václava Houfa Dvoj-plakát Václava Houfa Obálka Koèasu Vláïa Widtman Poslední pardubický Parcon Otec zakladatel Pavel Poláèek úspìšnì dostudoval a èekala jej jednoroèní slu ba v ÈSLA nìkde na Slovensku. Jeho nástupce Pavel Blecha nemìl jeho formát ani charizma a Parcon tomu odpovídal. Roèník 1986 ještì spíše ze setrvaènosti probìhl, Teodor Rotrekl vedle plakátu a loga vytvoøil pro Parcon øadu materiálù, dnešní terminologií celou korporátní identitu, ale nic z toho, vèetnì daru obrazu tehdejšímu vedení VŠCHT, nepomohlo zachovat Parcony v Pardubicích, pota mo na VŠCHT. Pardubice 1986 1986 Dvojplakát Teodora Rotrekla První mimopardubický Parcon Obálku Koèasu navrhl Kája Saudek, který ji nìkolik let spolupracoval s SF hnutím (napø. s SFK Villoidus). Praha 1987 1987 Ostravský SF Con z opatrnosti pøed místními patrioty, aby nepopudil nìjakého místního krajského barabu, nenazýván Parconem. Místo Koèasu vyšla zvláštní èísla fanzinù Leonardo (poøádajícího SFK KLF Ostrava) a Labyrint (spolupracujícího SF klubu Hepterida Opava). Po ètvrté udìlen Ludvík, cena pojmenovaná po L. Souèkovi. Tvarovì ani materiálovì není tak stálá jako Mlok, zpoèátku døevìná, pak nìkolik let kovová a nyní ji opìt vyrábìjí øezbáøi, které v posledních letech zajistili Martin Schuster a Franta Moravec. Ostrava 1988 1988 Ne to prasklo Parcon ve mìstì SF plesù mìl plakát od Teodora Rotrekla, nìjak se ale stalo, e se nedostal do SF archivu, tak e jen takhle. Pokud jej mù ete postrádat nebo vyropit kvalitní kopii, dejte mi vìdìt. Na tomto Parconu se poprvé otevøenì, tj. na veøejnosti, nabízela ke koupi SF samizdatová produkce vydávaná budoucím nakladatelstvím Winston Smith. Olomouc 1989 1989 Koèas jako zvláštní èíslo klubového fanzinu Èerná skøíòka, obálka Kája Saudek na motivy povídky Stanislava Komárka Noc dravcù, vnitøní ilustrace Inka Jelínková. První porevoluèní Parcon Vlado Srpoò dokázal uspoøádat con, který byl dohodnut a smluvnì ošetøen ještì pøed listopadem, s jinými lidmi a jinými institucemi. Èestný host Forrest Ackerman. Bratislava 1990 1990 Autor plakátu Juraj Maxon Obálky všech Lovcù èerných mlokù Teodor Rotrekl