Pološtrukturovaný rozhovor (obsahová analýza) Rozhovor. How to? •Výber respondentov •Produkcia •Príprava •Samotný rozhovor: atmosféra, komunikácia… •Po rozhovore? •Analýza Cvičenie – Sloní války •Miroslav Vlček je výkonný producent dokumentárneho filmu Sloní války. •Pre Vás je dostupných niekoľko slidov z pitchingu a trailer filmu. •Pripravte otázky pre výskumný rozhovor zameraný na: •A) produkčné aspekty filmu •B) formu a štýl filmu •C) distribúciu a marketing •Priestor na rozhovor: 5 min. MĚNÍ EVROPAN AFRIKU, NEBO AFRIKA EVROPANA? -Na osudech tří českých a slovenských dobrovolníků a jednoho domorodce vyprávíme mezinárodně srozumitelný příběh o dobrovolnictví a jeho dopadech Africkém kontinentu. -Máme naději něco v Africe změnit? A máme na to vůbec právo? Jak mění Afrika nás? -Přístupy našich hrdinů k ochranářské práci se liší natolik, že nám umožňují na konkrétních osobách ukázat hlavní problémy dobrovolnictví v Africe a zároveň možná východiska z nich -Téma přesahuje půdorys pouhého ekologického cestopisu, nebo portrétu, přesto si však vzhledem k tomu, že natáčet budeme hlavně v exotickém Kongu a Kamerunu, zachovává atraktivitu pro širší publikum - Foto: Ekolog Arthur a dokumentarista Matúš v Africe -Ochranář slonů Arthur (28) v Africe působí už pět let. Po této době se ale dostavuje silný kulturní šok, přestává si s Afričany rozumět. Jak proti tomu bojovat? Uvědomuje si Arthur svou vlastní proměnu? Je v silách jednoho cílevědomého solitéra změnit svět, který o změnu možná vůbec nestojí? -Matúš (+27) byl velkým obdivovatelem Arthura I sebe samého. Touha zviditelnit se a pomoci Arthurovi v jeho činnosti jej dovedla až do tropického Konga, kde po pár týdnech dobrovolničení a práce na dokumentárním debutu umírá při tragické autonehodě. Měla jeho smrt nějaký smysl? -Zralá žena Jana (56) s dospělými dětmi. Arthura vidí jako nadšeného člověka, který však jako neřízen střela může být svými aktivitami nebezpečný sobě i ostatním. Jana v Africe působí jako motivátorka a personalistka funkční neziskové organizace s ohromujícími výsledky. Dokáže Arthurovi pomoct s momentální krizí? -Kamerunec Desiré (50) je bývalý velkopytlák slonů. Dnes ale působí jako velmi úspěšný ochránce přírody v rámci oficiálních kamerunských struktur. Kde vzal motivaci pro takto radikální změnu? Co si myslí o práci evropských dobrovolníků v Africe? Jak se Desiré liší od ostatních Afričanů? Může Arthurovi pomoci on? HLAVNÍ HRDINOVÉ C:\Users\uživatel\Disk Google\GNOMON FILM SHARE\01_AUTORSKE\Save elephants\matus a matej.jpg Producentská explikace Červen - 2016 - První cesta do Afriky - první část filmu po Matúšovu smrt již natočena Září - 2017 - Druhá cesta do Afriky - současný stav Finance – dotace město Brno + veřejná sbírka (210.000 Kč + 120.000 Kč) Podzim 2018 - Třetí cesta do Afriky – vývoj situace Arthura, cesta do Kamerunu Finance - prostředky ČT – v normě daného programového okna 2018: SFK, AVF pro výrobu a postprodukci celovečerní distribuční verze Autoři: Dokumentarista Michal Varga je stálým spolupracovníkem Čt. V Africe v uplynulých třech letech natáčel sedmkrát. Zkušený cestovatel a kameraman Matěj Kmeť s protagonistou Matúšem natáčel až do jeho tragické smrti a dokončení filmu je pro něj osobním závazkem zemřelému kamarádovi. Trailer •https://drive.google.com/open?id=0B_rFM_Cfw4s9eFNoQmVkLTNKMms Rozhovory •A) produkčné aspekty filmu •B) forma a štýl filmu •C) distribúcia a marketing • Kódovanie a analýza obsahu Časť mojej dizertácie •Priority hodnotiteľov AVF? A screenshot of a computer screen Description generated with very high confidence Ideálny projekt by mal mať dobrého/osvedčeného (zanieteného) autora | zaujímavú/spoločensky prínosnú tému. Na začiatku vývoja/produkcie (teda v žiadostiach) by mal byť dobre spracovaný, alebo aspoň lepšie ako ostatné. Dobre spracovaný znamená hľadisko: vizuálnej a režijnej formy, primeraného rozpočtu, zabezpečeného koprodukčného vkladu, dobrého (ideálne medzinárodného) distribučného potenciálu. Má mať dobré vizuálne materiály (trailer) a zrozumiteľne napísaný projekt. Hotový dokument sa musí zlučovať s predstavou hodnotiteľov o tom, čo je to dokumentárny film, nemá byť komerčný a má byť pre značku AVF prínosom. Zároveň ale nesmie byť omnoho drahší ako ostatné projekty, inak nebude v možnostiach fondu projekt (plne) podporiť.