Poradenská psychologie
Týden 4 Práce se skupinou - měření třídního klima (13.10)
Dobrý den,
v tomto týdnu se budeme věnovat jednomu z nejdůležitějších témat školní psychologie - klimatu školy a třídy.
1) Prostudujte si nejprve téma školní a třídní klima ze solidního zdroje. Po dlouhém uvažování jsem se rozhodla, že nebudu a nechci snižovat nároky na znalosti, které si myslím, že byste jako profesionálové měli mít a nějak omezovat nebo určovat počet článků apod. - je na vás, kolik
vám toho stačí prostudovat k tomu, abyste měli pocit, že danému tématu rozumíte. Můžete využít jakékoli kvalitní zdroje, nebo případně pro vaše pohodlí v níže uvedeném odkazu najdete vhodné kapitoly vztahující se k tomuto tématu.
2) Půjčte si nebo jiným způsobem získejte knihu Roberta Čapka Třídní klima a školní klima ( Čapek, Robert: Třídní klima a školní klima. 1. vyd. Praha, Grada 2010, 328 s., ISBN 978-80-247-2742-4).
Podle této knihy se vyučuje hned na několika Pedagogických fakultách, je tedy pravděpodobné, že pokud budou učitelé něco znát, bude to toto.
3) zvažte jaké případné nedostatky tato kniha vykazuje a porovnejte svůj názor s vloženým článkem dr. Mareše. Pro vlastní růst doporučuji se opravdu nejprve zamyslet a pro sebe třeba i jen stručně sepsat v bodech, co se vám na knize líbí a nelíbí a pak teprve číst recenzi. 4) Udělejte si prosím chvilku čas na shlédnutí videa od dr. Vaňka, které se zabývá diagnostikou třídního klimatu.
v tomto týdnu se budeme věnovat jednomu z nejdůležitějších témat školní psychologie - klimatu školy a třídy.
1) Prostudujte si nejprve téma školní a třídní klima ze solidního zdroje. Po dlouhém uvažování jsem se rozhodla, že nebudu a nechci snižovat nároky na znalosti, které si myslím, že byste jako profesionálové měli mít a nějak omezovat nebo určovat počet článků apod. - je na vás, kolik
vám toho stačí prostudovat k tomu, abyste měli pocit, že danému tématu rozumíte. Můžete využít jakékoli kvalitní zdroje, nebo případně pro vaše pohodlí v níže uvedeném odkazu najdete vhodné kapitoly vztahující se k tomuto tématu.
2) Půjčte si nebo jiným způsobem získejte knihu Roberta Čapka Třídní klima a školní klima ( Čapek, Robert: Třídní klima a školní klima. 1. vyd. Praha, Grada 2010, 328 s., ISBN 978-80-247-2742-4).
Podle této knihy se vyučuje hned na několika Pedagogických fakultách, je tedy pravděpodobné, že pokud budou učitelé něco znát, bude to toto.
3) zvažte jaké případné nedostatky tato kniha vykazuje a porovnejte svůj názor s vloženým článkem dr. Mareše. Pro vlastní růst doporučuji se opravdu nejprve zamyslet a pro sebe třeba i jen stručně sepsat v bodech, co se vám na knize líbí a nelíbí a pak teprve číst recenzi. 4) Udělejte si prosím chvilku čas na shlédnutí videa od dr. Vaňka, které se zabývá diagnostikou třídního klimatu.