ORGANIZAČNÍ POKYNY VIKBM50 a VIKBM51 KDO, KDY, JAK, PROČ, … Studenti KISKu Učitelé ze středních a základních škol Zaměstnanci KISKu Dva semestry – Metodik ICT a Koordinátor ICT Referenční rámec daný MŠMT Kombinace e-learningu praktických setkání Specifická témata PRESENČNÍ SETKÁNÍ – METODIK ICT 28. 2. ICT plán školy, kutikulární dokumenty 14. 3. Učitel 21, Škola21, Moderní technologie I. 28. 3. Moderní technologie II., Nástroje pro projektové řízení 11. 4. Hygiena práce s ICT, zdravotní problémy. ICT a volný čas 25. 4. Distanční vzdělávání, webináře 16. 5. Počítačové sítě Povinná je 50% účast OSNOVA E-LEARNINGU Pedagogika ICT plán Informační systémy Projekty Moderní technologie Hygiena a ergonomie Bezpečnost Zdroje informací, digitální knihovny Digitální kurátorství Volný čas a ICT Webináře ZÁKLADNÍ KOMPETENČNÍ VYMEZENÍ §9 VYHLÁŠKY Č.317/2005 SB. Minimálně 250 hodin studia Specializační studium Koordinátora není možné zaměňovat se správcem sítě Dle MŠMT má být studium praktické Znalost technologií je nezbytná, ale není jedinou kompetencí KOMPETENCE K UČENÍ role, výhody a meze využití ICT v edukačním procesu, moderní didaktické metody (Používá v praxi moderní didaktické metody, používá moderní techniku pro podporu výuky, zvládá elearningové systémy – LMS.) využití počítače ve vzdělávacím procesu (nad rámec vlastní odbornosti účastníka) (Radí kolegům ve využití ICT v „jejich“ předmětu, sleduje novinky ve všech oborech, předmětech.) organizace vedení školních žákovských a studentských projektů (Pomáhá kolegům organizovat školní žákovské projekty po stránce využití ICT, poskytuje jim IT podporu.) vyhledávání a hodnocení výukových a informačních zdrojů na internetu (Sleduje novinky v oblasti výukového software, informačních zdrojů a vybírá vhodné produkty pro splnění ŠVP nebo obdobného plánu.) užití metod distančního a kombinovaného vzdělávání podporovaného ICT (Propaguje používání LMS pro podporu distančního a kombinovaného studia, koordinuje a metodicky pomáhá využívání LMS při podpoře běžné výuky, „blended learningu“. ) KOMPETENCE K ŘÍZENÍ zpracování a realizace ICT plánu školy (Ve spolupráci s ředitelem školy připravuje ICT plán, odborně garantuje zadávací podmínky nákupů zboží a služeb souvisejících s ICT, realizuje poptávková řízení, účastní se výběrových řízení.) zpracování bezpečnostní politiky školy (pravidla bezpečnosti, provozní a SW řád školy) (Ve spolupráci s vyučujícími IVT připravuje pravidla pro použití HW a SW ve škole, dbá na dodržování licenčních pravidel a smluv.) organizace zapojení školy do regionálních (národních) projektů (Organizuje a podporuje zapojení školy do projektů města, krajů ČR a EU, podílí se na jejich řešení. Nemysleme si, že napíše a zrealizuje několik projektů pro EU a přitom bude dělat i další práce. To nelze časově zvládnout.) organizace a metodická pomoc při provozu školního vzdělávacího a organizačního informačního systému (Organizuje provoz školního webu, matriky školy nebo jiných informačních systémů školy. Pomáhá kolegům s jejich využitím, psaním článků a metodicky je vede při zveřejňování informací.) KOMPETENCE KE SPRÁVĚ ICT VE ŠKOLE základní orientace v nových trendech vývoje ICT pro vzdělávání (Sleduje novinky na trhu LMS, projekční techniky, videokonferencí, digitálních učebnic, komunikačních programů a dalších technologií.) základní orientace v právních předpisech souvisejících s ICT (Zná bezpečnostní předpisy související s ICT, zákon o odpadech, doporučení BOZP týkající se použití dataprojektorů, nábytku a dalších zařízení.) znalost principů a možností počítačových sítí (Je partnerem pro firmy zajišťující realizaci sítí a jejich provoz, určuje, které služby bude poskytovat lokální síť a které „nakoupí“ škola odjinud. Připravuje vizi.) znalost principů a možností moderních prezentačních technologií (Navrhuje vhodná projekční zařízení, interaktivní tabule, plátna a další projekční zařízení pro konkrétní použití ve výuce. Jak je vidět z těchto kompetencí, tak ICT metodik NENÍ v žádném případě správce sítě. Pokud ICT metodik vykonává i práci správce sítě, tak to musí činit na základě jiné smlouvy.) PODMÍNKY UKONČENÍ 1. SEMESTR Složení testu Vypracování projektu závěrečné práce – vychází z některého probíraného tématu. Docházka 2. SEMESTR Vypracování závěrečné práce: Minimálně 30 000 znaků včetně mezer Měla by obsahovat výzkum nebo s výzkumnými daty nějak pracovat S literaturou se pracuje podle normy ČSN – ISO 690 Je třeba využívat i zahraničních zdrojů Obhajoba práce a rozprava nad ní. Zkouška probíhá komisionálně. OTÁZKY, PŘIPOMÍNKY, NÁMĚTY