Jiří Wolker: Tvář za sklem Kavárna Bellevue je říše stavěná z hudby, tepla a plyše, z oken má vysoké, průhledné hranice, které ji dělí od zmrzlé ulice. Dnes jako jindy páni si za stoly sedli, důstojní páni a vznešené dámy ústa si probodli úsměvy, kravaty drahokamy a v teple, hudbě a v plyši noviny na oči posadili si, aby přes tyto brejle z papíru viděli, že svět je veselý, protože sami jsou veselí v kavárně Bellevue. Když tu tak seděli teple a ctihodně s rukama vyžehlenýma, tu stalo se, stalo, – ne zcela náhodně, – že na okna sklenného tenounkou hranici přitisk tvář člověk, který stál v ulici, výrostek zpola a zpola muž, s pohledem ostrým a chladným jak nůž prořízl okno a vbod se v tu nádheru, v číše a valčík, v zrcadla pro milenky, v břicha a teplo, fraky a peněženky, a zůstal v nich trčeti čepelí, i když ty oči dvě zmizely. Tenkrát se stoly staly náhrobky mramorovými, pohřbení šťastlivci se usmívali mrtvolně mezi nimi, sklepníci v šatech smutečních z šedého kouře věnce nosili, před okny žila ulice, bída a sníh, za okny civěly mohyly v kavárně Bellevue. Wolker, Jiří: Těžká hodina [1922], in: Dílo Jiřího Wolkera, ed. A. M. Píša, Vyškov: F. Obzina, 1928, s. 91–92.