IMN05a, IMNK05a, resp. IMN07 Seminář k magisterské diplomové práci I (aktualizovaný sylabus PS 2018) Vyučující: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. horakova@phil.muni.cz Anotace: Dvousemestrální seminář k magisterské diplomové práci je platformou pro teoretickou přípravu psaní odborného textu. Studenti budou seznámeni se základními požadavky kladenými na magisterskou diplomovou práci (rozsah, struktura, úprava, citace); získají povědomí o způsobech, kterými lze formulovat badatelský problém; budou umět napsat anotaci odborného textu; budou znát bibliografickou normu závaznou pro obory ÚHV; budou seznámeni s termíny odevzdání dílčích úkolů a hotového textu diplomové práce. Po skončení 1. semestru: Student zná pravidla psaní odborného textu, bibliografickou normu, způsob práce s odbornou literaturou a prameny. Je schopen formulovat téma diplomové práce ve formátu názvu a anotace, rozdělit text do logické struktury odpovídající zvolené výzkumné metodě a záměru, shromáždit primární a sekundární literaturu a prameny ke zvolenému tématu. Osnova: 27. 9. Úvodní hodina: seznámení s náplní semináře, požadavky pro úspěšné absolvování kurzu: - Téma diplomové práce? - Struktura a rozsah Mgr. diplomové práce. - Rešerše literatury a pramenů. 04. 10. Název a anotace: - Jak formulovat název odborného textu? - Co má obsahovat anotace? 11. 10. Kontaktní výuka se nekoná. Studenti samostatně vyhledávají relevantní literaturu a prameny k tématu, konzultují s vedoucím práce. 18. 10. - Práce s literaturou a prameny. - Pravidla citování. - Úskalí akademického psaní. 25. 10. – Kontaktní výuka se nekoná. Studenti finalizují název a anotaci zadání diplomové práce, konzultují se svými vedoucími. 31. 10. 2018 (23:59) Finalizace témat závěrečných prací v IS pro podzimní semestr 2018, vložení témat závěrečných prací do IS pro jarní semestr 2019!!! - Název (ČJ/AJ) - Anotace (ČJ/AJ) - Seznam základní literatury (cca tituly) - Poznámka: Tyto položky zakládá do IS vedoucí práce. Student se následně přihlásí k tématu práce. 01. 11. První vlna referátů: název, anotace, vedoucí práce (7 prezentací, 3 minuty (anotace) + 4 (diskuse)). 08. 11. Druhá vlna referátů: název, anotace, vedoucí práce (7 prezentací, 3 minuty (anotace) + 4 (diskuse)). 15. 11. Třetí vlna referátů: název, anotace, vedoucí práce (7 prezentací, 3 minuty (anotace) + 4 (diskuse)). 22. 11. Výuka se nekoná (zahraniční host TIM) 29. 11. Výuka se nekoná (zahraniční host TIM) 06. 12. Náhradní termíny pro referáty. 13. 12. Zápočtový týden Požadavky k ukončení kurzu IMN05a a IMNK05a: a) Účast na seminářích: Prezenční forma studia: Účast na kurzech typu seminář je pro studenty prezenční formy studia povinná. Tzn., zeleně vyznačené termíny konání diplomového semináře jsou závazné pro všechny studenty zapsané v předmětech IMN05a a IMN07 (respektive IMN05b). Kombinovaná forma studia: Studenti, kteří mají zapsaný předmět IMNK05a, jsou povinni zúčastnit se kontaktní výuky semináře 4 x za semestr. Termíny si mohou zvolit podle vlastního uvážení. Výjimkou jsou termíny referátů (viz osnova výše). V jednom z uvedených termínů musí každý student představit svůj výzkumný projekt. Neúčast na seminářích omlouvám pouze v případě nemoci, na základě potvrzení od lékaře, které bude vložené do IS MU. b) Vypracování názvu a anotace diplomové práce, včetně schválení vedoucím práce, vložení do IS, přihlášení se k tématu. Deadline: 31. 10. 2018 + Představení názvu a anotace ve výuce v určeném termínu (viz osnova výše). c) Vypracování a odevzdání: 10 – 15 normostran konceptu magisterské diplomové práce + seznam literatury a pramenů + předběžná struktura (obsah) diplomové práce. Tyto materiály (v jediném souboru) zašlete vedoucímu práce a po schválení je vložíte do odevzdávárny předmětu. Na základě schválení odevzdaných podkladů vedoucím práce a s přihlédnutím ke splnění podmínek „a“ a „b“ získáte zápočet. Deadline pro bod „c“ je konec zkouškového období: konec zkouškového období. Doporučení: - Vzhledem k tomu, že vedoucí práce nemusí akceptovat Vámi zaslané podklady pro udělení zápočtu napoprvé, doporučuji, abyste je odevzdali s časovým předstihem, který Vám umožní alespoň jednou předložené materiály přepracovat. - Vedoucí má týden na pročtený a okomentování zaslaných podkladů, myslete na to při plánování termínu odevzdání „projektu magisterské práce“ vedoucímu. Důležitá upozornění: https://www.muni.cz/o-univerzite/uredni-deska/plagiatorstvi