Psychologie práce a řízení

Zadání skupinového projektu

Projektové týmy budou skupiny složené z 5 studentů (bez ohledu na seminární skupinu).

Přihlašování do skupin bude probíhat do 10. 10. 2018 prostřednictvím rozpisu témat v IS "Projekty 2018".


ZADÁNÍ PROJEKTU

„Koncepční část“

1. Vyberte si nejprve novou a konkrétní REÁLNOU organizaci (instituci, firmu) a následně cílovou skupinu (pracovní pozici), pro kterou bude váš společný projekt určen.

2. Vyjděte z podrobného popisu této organizace (předmět podnikání, organizační struktura, počet pracovních míst, popis pracovní pozice, které se budete dále věnovat….), příp. cílové skupiny.

3. Pohybujeme se v oblasti psychologie práce, takže váš projekt má přispět k řešení pracovních problémů. Zmapujte potřeby své cílové skupiny a připravte projekt „šitý na míru“, tedy přizpůsobený jejím potřebám. Ty také ve svém projektu specifikujte a na jejich základě stanovte konkrétní cíle (co úplně dobře nefunguje, čemu/komu chcete pomoci, co chcete změnit, zlepšit… proč a jak).


„Realizační část“

4. Sestavte podrobný "scénář" projektu tak, aby bylo možné jej takřka okamžitě realizovat (včetně podrobného časového rozvrhu, obsahové náplně, metod práce, potřebného materiálního a personálního zabezpečení, finanční rozvahy...).

5. Zamyslete se i nad možnými problémovými oblastmi, na které byste mohli narazit, čeho se vyvarovat… a zvažte, jak se s nimi vypořádat.

6. Komplexně zpracované téma odevzdáte v tištěné podobě s uvedením názvu projektu, označení pracovní skupiny, jmen a UČO všech zúčastněných – nejpozději do 27. 11. 2018 (min. rozsah 10 normostran) ve 2 vyhotoveních, elektronicky pak také do Odevzdávárny.

7. Výsledky vaší práce odprezentuje s týmem před "komisí" i ostatními v rámci posledního mimořádného semináře. Půjde o představení vašeho projektu, způsob jeho zpracování, můžete popsat průběh společné práce, vyzdvihnout klíčové prvky, cokoliv budete považovat za důležité…

Termín mimořádného semináře je 4. 12. 2018. Seminář bude v tomto případě realizován bez rozlišení seminárních skupin. S harmonogramem prezentací budete včas seznámeni, nicméně počítejte, prosím, s tím, že pravděpodobně využijeme celých 120 minut.

Čas pro vaši prezentaci bude 10 minut. Tento čas zkuste využít tak, jako byste svůj zpracovaný projekt chtěli dál „prodat“, tedy nabídnout dalším potencionálním zadavatelům. Očekávají se profesionální výkony :) Nedodržení časového limitu bude mít za následek snížení výsledné známky o jeden stupeň. Dalších cca 10 minut pak bude vyhrazeno pro zpětnou vazbu od kolegů a vyučujících.

Každý projekt bude pečlivě prostudován a ohodnocen vždy 2 vyučujícími. Kvalita provedení bude hodnocena běžnou školní klasifikací v rozmezí A-F.
Hodnocení bude tvořit součást známky ze zkoušky z předmětu a budete s ním seznámeni v co nejkratším termínu.

Projekty by se neměly shodovat s projekty z minulého semestru. V případě, že skupina bude chtít rozpracovat předchozí projekt, může tak pouze po předchozí domluvě s vyučující a projekt se může shodovat max. v 10% v programu Vejce vejci. Kritéria hodnocení však budou přísnější.


Kritéria hodnocení jsou následující:

1. splnění podmínek uvedených v zadání – popis organizace, resp. cílové skupiny, definice problému, analýza potřeb a z nich vyplývající cíle projektu, finanční rozvaha, možné problémové oblasti, atd... (viz zadání)

2. smysluplnost a reálnost cílů projektu a to, zda (příp. do jaké míry) projekt v dané podobě může tyto cíle naplnit

3. originalita nápadu a inovativnost v přístupu k řešení problému

 

Doufám, že práce na projektech nebude úplně zbytečná a alespoň trochu si ji užijete. V případě nejasností se mi, prosím, ozvěte.

Za sebe i ostatní kolegy můžu říct, že se už teď těšíme na výsledky vaší práce.

Zuzana Slováčková