Informační politika – testovací varianta 1. Pokud chcete, abyste jako správce informačního systému mohli zpracovávat o svých klientech osobní údaje, u jakých musíte zohlednit zákonné požadavky? (Hodnoťte každou variantu zvlášť, ne jako součást většího souboru dat.) a. IP adresa – jen dynamická ve spojení s dalšími údaji b. Jméno a příjmení c. Otisk prstu d. Rodné číslo e. Uživatelské jméno a heslo k e-bankovnictví 2. Pokud byste chtěli najít statistické informace o vybavenosti domácností a škol informačními technologiemi v členských zemích EU, který informační zdroj byste použili? a. EurLex b. Eurobarometr c. Europe Direct d. Euroskop e. Eurostat 3. Co dělá informační broker? Uveďte obecné vymezení a min. tři různé konkrétní činnosti. 4. Chcete komunikovat pomocí datové schránky s knihovnou, ale zjistíte, že ji nemá založenou. Porušuje zákon? Máte právo s ní vyžadovat komunikaci touto cestou? Proč? 5. Jak se liší hlavní cíl koncepce rozvoje knihoven před rokem 2010 a po něm? (Je myšlena jedna hlavní priorita pro každou koncepci, na kterou kladou hlavní důraz.) 6. Někdo vám poslal elektronicky podepsaný e-mail. Když si ale zobrazíte certifikát, software ukazuje, že je neplatný. Uveďte dva důvody, co to mohlo způsobit. 7. Vyberte si jednu z kauz informační politiky prezentovanou v rámci předmětu jiným než vaším týmem. Vysvětlete svůj názor na problémovou situaci. Jaké jsou argumenty pro a proti? Která z hodnot by podle vás měla být upřednostněna a proč (podložte argument a vyvraťte protiargument)? 8. Považujete dnešní společnost za informační? Proč ano/ne (jaké rysy ne/splňuje)? 9. Představte si situaci, kdy je vaším cílem zhodnotit pomocí výzkumu kvalitu služby CzechPOINT. Jakou metodu byste použili? Jaké jsou její výhody a nevýhody pro dosažení tohoto cíle? 10. Uveďte alespoň jeden zdroj otevřených dat v ČR (aktuálně, ne plánovaný v budoucnu) a vysvětlete, proč podle vás splňuje definici pro otevřená data. 11. Uveďte alespoň jednu konkrétní situaci, kdy vám může pomoci existence registru osob. Co by bylo jinak, kdyby neexistoval? 12. Uveďte jeden celostátní projektový program, který měl za cíl zvýšit informační gramotnost obyvatel ČR, a popište, co se při něm podle vás povedlo a také co se nepovedlo. 13. Uveďte příklad služby e-participace, která v ČR funguje, a vysvětlete, proč podle vás tomuto pojmu odpovídá? 14. Zájmy kolika stran se snaží vyvážit vládní strategie Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby (Smart Administration) pro období 2007-2015 a které to jsou?