Vzdělávání v kyberprostoru II
V této části se zaměříme na téma otevřeného vzdělávání, otevřených zdrojů a sebeřízeného učení. Současně otevřeme téma spolupráce člověka s AI a ukážeme několik praktických informací.
- RNDr. Michal Černý
Učební materiály:
Rozšiřující zdroje:
Ramírez-Montoya, M. S., & García-Peñalvo, F. J. (2018).
Co-creation and open innovation: Systematic literature review.
Geser, G., Schön, S., & Ebner, M. (2019, June). Business
models for Open Educational Resources: how to exploit OER after a funded
project?. In EdMedia+ Innovate Learning (pp. 1519-1525).
Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
Strasser, B. J., Baudry, J., Mahr, D., Sanchez, G., &
Tancoigne, E. (2019). “Citizen Science”? Rethinking Science and Public
Participation. Science & Technology Studies, 52-76.
Úkol:
Na Class Central nebo na vaší oblíbené platformě na MOOC
zkuste najít kurz, který by se Vám hodil ke studiu vašeho oboru, který se bude
otevírat v nejbližším měsíci. Popište, jaký jste si kurz vybrali a proč. (Pozor
– i když studujte třeba češtinu, jistě zde najdete nemálo kurzů, které by vás
oborově posunuli, jen musíte trochu více přemýšlet.)
Délka úkolu: 800 - 2 000 znaků. Úkol odevzdejte do příslušné odevzdávárny do 15.10.2019 do 23:59.
Možné otázky v testu:
- Nakreslete myšlenkovou mapu na libovolné téma z vašeho oboru.
- Co je to metoda automatického psaní? K čemu se využívá?
- Co je to občanská věda?
- Jmenujte alespoň dvě služby, které se zaměřují na zpřístupňování digitalizovaného kulturního dědictví.
- Co je v knize Katedrála a tržiště myšleno katedrálou a co tržištěm?
- K čemu a komu slouží Arxive.org?