Život v kyberprostoru: návod k přežití

Vzdělávání v kyberprostoru II

V této části se zaměříme na téma otevřeného vzdělávání, otevřených zdrojů a sebeřízeného učení. Současně otevřeme téma spolupráce člověka s AI a ukážeme několik praktických informací.

- RNDr. Michal Černý

Učební materiály:

Rozšiřující zdroje:

Ramírez-Montoya, M. S., & García-Peñalvo, F. J. (2018). Co-creation and open innovation: Systematic literature review.

Geser, G., Schön, S., & Ebner, M. (2019, June). Business models for Open Educational Resources: how to exploit OER after a funded project?. In EdMedia+ Innovate Learning (pp. 1519-1525). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

Strasser, B. J., Baudry, J., Mahr, D., Sanchez, G., & Tancoigne, E. (2019). “Citizen Science”? Rethinking Science and Public Participation. Science & Technology Studies, 52-76.

Úkol:

Na Class Central nebo na vaší oblíbené platformě na MOOC zkuste najít kurz, který by se Vám hodil ke studiu vašeho oboru, který se bude otevírat v nejbližším měsíci. Popište, jaký jste si kurz vybrali a proč. (Pozor – i když studujte třeba češtinu, jistě zde najdete nemálo kurzů, které by vás oborově posunuli, jen musíte trochu více přemýšlet.)

  Délka úkolu: 800 - 2 000 znaků.                                                                                                                                                                Úkol odevzdejte do příslušné odevzdávárny do 15.10.2019 do 23:59

Možné otázky v testu:

  1. Nakreslete myšlenkovou mapu na libovolné téma z vašeho oboru.
  2. Co je to metoda automatického psaní? K čemu se využívá?
  3. Co je to občanská věda?
  4. Jmenujte alespoň dvě služby, které se zaměřují na zpřístupňování digitalizovaného kulturního dědictví.
  5. Co je v knize Katedrála a tržiště myšleno katedrálou a co tržištěm?
  6. K čemu a komu slouží Arxive.org?