Bakalářský seminář III Harmonogram kurzu • 23. září: úvodní lekce • 30. září: Šárka Gmiterková – star studies • 7. října: Martin Kos – teorie autorství • 14. října: Ondřej Pavlík – production studies • 21. října: Miroslav Vlček – diskurzivní analýza • 28. října: volný týden – práce na konspektu • 31. října: termín odevzdání návrhu konspektu bakalářské práce Harmonogram kurzu • 4. listopadu: prezentace pracovních konspektů včetně PowerPointu / konzultuje Martin Kos • 11. listopadu: prezentace pracovních konspektů včetně PowerPointu / konzultuje Šárka Gmiterková • 18. listopadu: prezentace pracovních konspektů včetně PowerPointu / konzultuje Ondřej Pavlík • 25. listopadu: prezentace pracovních konspektů včetně PowerPointu / konzultuje Miroslav Vlček • 2. prosince: prezentace konspektů včetně PowerPointu před vyučujícími a doktorandy FAV v modu recenzního řízení • 9. prosince: prezentace konspektů včetně PowerPointu před vyučujícími a doktorandy FAV v modu recenzního řízení • 31. ledna 2020: udělení hodnocení v ISu od vedoucího práce za finální verzi konspektu Organizace kurzu • potenciálního vedoucího (na základě výzkumného projektu a preferencí pedagogů i doktorandů FAV) hledá a oslovuje každý student aktivně SÁM v průběhu celého semestru -> vedoucí schvaluje finální verzi projektu a uděluje hodnocení v ISu do 31. ledna 2020 • účast na seminářích je povinná • kontakt (organizační záležitosti): Martin Kos – martin.kos@mail.muni.cz; kos.martin91@gmail.com Náležitosti konspektu projektu Název: není obecný a popisný, ale vystihuje základ řešeného problému. Příklad vhodného / nevhodného názvu: Nástup zvuku v kině Dopz / Kina v Brně; Estetika diskrepance: Pravidla hry / Pravidla hry Jeana Renoira. Časoprostorové a kvantitativní vymezení zkoumaného problému (materiálu, pramenů, dat) a kritéria pro jeho přesné vymezení: např. období vymezené dvěma klíčovými historickými změnami (nástup zvuku, znárodnění), daná část kinematografické instituce (organizace průmyslové výroby, distribuce, předvádění, recepce ad.), část tvorby daného autora vyznačující se určitou kompaktností. Popis podstaty zkoumaného problému: stručná definice jádra problému; zdůvodnění výběru dané problematiky a předpokládaného přínosu jejího prozkoumání; stav dosavadního poznání v této oblasti. Hypotetické závěry: k jakému typu poznatků bude podle předběžných odhadů možné dospět a jaká zobecnění z nich bude možné vytěžit. Náležitosti konspektu projektu Segmentace práce: rozčlenění zkoumaného problému do základních částí. Postup (jednotlivé fáze) práce: např. sběr pramenů, analýza pramenů, aplikace teoretických nástrojů pro jejich interpretaci a vyvození závěrů (všechny tyto fáze nutno dále konkretizovat dle specifik daného tématu). Historický kontext (v případě historických prací): stručná chronologie vyznačující základní body historického kontextu (prehistorie, data související s propojenými oblastmi), vývoje a důsledků daného problému. Zdroje v tomto členění: - Literatura: bibliografický soupis literatury. - Prameny: soupis pramenů, případně příslušných archivů a fondů a institucí. - Filmografie: soupis zkoumaných děl s filmografickými údaji (podle povahy práce se vyžaduje základní nebo úplná filmografie).