Enquêter pour circonscrire le taux de la diffusion des néologismes
V poslední fázi projektu bude Vašim cílem popis rozšíření sebraných neologismů ve společnosti. Dotazováním ve svém okolí zjistíte nejen tzv. "průhlednost" (odhadnutelnost významu z formy slova nebo z kontextu), ale také případné další deriváty, polysémii slova (tj. vícero možných významů), grafické varianty, atd. Důležitým faktorem je samozřejmě počet respondentů, který ale nebude nijak velký (minimum je 5 lidí pro rodný jazyk pro každého člena skupiny, tj. min. 15 respondentů za skupinu a 1 ve francouzštině - tj. 3 za skupinu - pokud seženete víc, tím lépe, ale není podmínkou). Je ale nutné uvést, že jde o nereprezentativní vzorek společnosti. Snažte se ale o vyváženost tzv. CSP, tedy zejména pestrosti věkových skupin, pohlaví a bydliště, ideálně i vzdělání či profesí.
Nezapomeňte výsledky prezentovat nejprve formou tabulky s profily účastníků ankety a poté další se souhrnem odpovědí od každého z nich (jména anonymizujte - buď tak, že respondenty očíslujete nebo jim dejte kód - např. F42 bude dvaačtyřicetiletá žena). Detailnější nebo zajímavější části rozhovorů je možné rozvést i mimo tabulky ve slovních komentářích k výsledným slovníkovým heslům.
Důležité je také odprezentovat metodologii, tedy kdo a jak jste se ptali (do příloh uvést dotazník v obou jazycích), kdy, jaká byla odezva/délka rozhovoru, příp. další pozitivní a negativní stránky zvolené formy dotazování). Osobní rozhovor je kvalitativní forma výzkumu, která má nespornou výhodu v tom, že obdržíte spontánní reakce lidí. Vhodné je navrhnout jim poslání výsledků výzkumu, většinou to zvýší ochotu odpovídat.