Python Turtle – kreslení Vytvoření želvy import turtle t = turtle.Turtle() t.color("blue") Naši želvu jsme pojmenovali písmenem t. Kdykoliv budeme chtít želvě zadat nějaký příkaz musí vždy začínat tímto označením. Pohyb želvy - příkazy t.left() – do závorky se zadává o kolik stupňů se želva otočí doleva t.right() – do závorky se zadává o kolik stupňů se želva otočí doprava t.forward() – do závorka se zadává délka čáry, kterou želva nakreslí t.backward() - do závorka se zadává délka čáry, kterou želva nakreslí Barva želvy: t.color("black", "blue") – obrysová linie objektu bude mít černou barvu a výplň modrou Další užitečné příkazy: t.penup() – želva přestane kreslit t.pendown() – želva začne kreslit t.setpos(x,y) – přesné koordináty, které určují kam se má želva přesunout nebo kde se má objevit pensize(3) – tloušťka čáry t.circle (100, 360) – nakreslení kruhu, první údaj – velikost kruhu, druhý údaj - jak velká část kruhu se má vykreslit (udává se ve stupních) t.dot(50, “yellow“) – nakreslení bodu, číslo udává velikost bodu turtle.write("Hello") – psaní textu t.color (r, g, b) – číselné hodnoty red, green, blue – nastavení konkrétní barvy Nakreslení čtverce: import turtle t = turtle.Turtle() t.color("black","yellow") t.begin_fill() t.forward(90) t.left(90) t.forward(90) t.left(90) t.forward(90) t.left(90) t.forward(90) t.end_fill()